Informe: “Mesures per millorar l’educació a Catalunya”

Mesures per a millorar educacióEl coordinador tècnic del Grup Impulsor i president del Consell d’Educació de Catalunya, Jesús Vinyes, ha lliurat l’informe a la consellera, on es recullen totes les aportacions dels 18 experts de l’àmbit educatiu.

L’informe proposa sis línies d’acció que es concreten en 52 actuacions i 154 mesures. Del total de propostes, el Grup d’Impuls prioritza 18 mesures urgents que considera que s’han de desplegar a partir del pròxim curs escolar 2024-2025. La resta de mesures es plantegen com a canvis estructurals a mitjà i a llarg termini.

Les línies d’acció que proposa el Grup Impulsor són les següents:

1. Avançar en l’equitat, la inclusió i l’acompanyament a l’alumnat.
    2. Focalitzar l’acció docent en l’enfocament competencial dels aprenentatges fonamentals i essencials de cada etapa educativa.
    3. Assegurar les condicions de benestar de tots els membres de la comunitat educativa.
    4. Actualitzar i millorar la formació inicial dels docents, la incorporació al sistema educatiu i oferir-los formació permanent de qualitat.
    5. Reforçar, donar suport, confiança i estabilitat als centres educatius.
    6. Dotar al sistema d’estabilitat normativa i econòmica, i de mecanismes de presa de decisions fonamentats en dades.

→ Informe en PDF