Disseny de nous espais d’aprenentatge; centre Obert d’Arquitectura

Els espais que configuren els centres educatius tenen un paper clau en el procés d’aprenentatge d’infants i joves. Conscients de la seva importància, des del Centre Obert volem aportar l’expertesa dels arquitectes en aquest àmbit per tal de millorar els espais educatius.

En aquest sentit, el Col·legi d’Arquitectes de Catalunya, la Fundació Jaume Bofill i el Departament d’Educació de la Generalitat de Catalunya van organitzar una jornada de debat, el 2019, en la qual van participar més de 600 arquitectes i docents. Arran d’aquesta sessió, es va començar a gestar un nou document: «Nous aprenentatges, nous espais. Guia i criteris per a la construcció i transformació de centres educatius públics». El dia 25 d’abril de 2022 es va fer públic el Nou document que redirecciona el link “Caixa d’eines pel disseny d’espais educatius” d’aquest apartat de l’aprèn.

A més, des del Col·legi d’Arquitectes es va organitzar un concurs d’idees per a la transformació dels actuals equipaments educatius i el disseny de les anomenades “aules de futur”. Consulta les propostes millor valorades!