21 de març dia mundial de la Poesia 2024

dia-mundial-poesiaAmb motiu de la celebració del Dia Mundial de la Poesia, us presentem un recull de recursos per treballar a l’aula.

Edu365 selecció per a totes les etapes educatives.

Posseir la poesia: recull d’activitats (Propostes per diferents nivells educatius des d’infantil fins a 4t d’ESO).

Joan Margarit. Podeu escoltar els poemes llegits pel poeta. També hi trobareu els poemes que estan traduïts en castellà i en anglès.

Un món de poesia. Joana Raspall

Propostes i recursos per treballar la poesia a l’aula. Nati Bergada.

L’any 1999 la Conferència General de la UNESCO va proclamar el 21 de març Dia Mundial de la Poesia (DMP). Per celebrar-ho, des de l’any 2008 la Institució de les Lletres Catalanes (ILC) i la Federació Catalana d’Associacions i Clubs Unesco promocionen aquesta celebració tant en el nostre domini lingüístic com a la resta d’Europa i del món amb l’elecció d’un poeta i un seu poema per a l’ocasió. Partint d’aquesta composició, la ILC elabora un fullet amb l’original en català i la seva traducció a vint-i-dues llengües, que difon àmpliament, promou l’organització d’accions poètiques, presencials i a través de les xarxes, i organitza un acte central el mateix dia 21. En la dissetena edició del DMP, la ILC ha escollit el poema “M’he estimat molt la vida” de Vicent Andrés Estellés, de qui enguany commemorem el centenari del naixement.

XLII