21 anys d’accions adreçades a les escoles i instituts

Dins del marc del Pla Educatiu d’Entorn Sant Vicenç dels Horts per l’Educació, aquest
curs 2011-2012 l’oferta d’accions de dinàmica educativa arriba a la 21a edició i planteja alguns canvis significatius amb la incorporació de noves propostes.

L’obertura al públic del forn romà de Sant Vicenç dels Horts, jaciment que es va descobrir durant la construcció de la Biblioteca Municipal Les Voltes, ha estat una oportunitat per reforçar l’àmbit de coneixement del medi i per crear dos itineraris per donar a conèixer el passat històric del municipi a l’alumnat i així fomentar el seu interès per la història local.

Aquest àmbit també es veu ampliat amb la introducció d’una proposta feta des del Servei Local de Català de Sant Vicenç dels Horts per als alumnes d’ ESO, Batxillerat i cicles formatius, amb una exposició itinerant sobre la presència del català escrit a la societat, la vida i la història del nostre municipi des del segle XVII.

Una altra novetat interessant i creativa és l’activitat “La lliga  dels llibres”. Plantejada dins l’àmbit de l’educació per la millora de les competències comunicatives i lingüístiques vol fomentar entre els nois i les noies de 4t de primària el plaer per la lectura a través d’una competició intercentres.

Dins  l’àmbit de l’educació per la cultura de la pau, la solidaritat, la cooperació i la ciutadania hi ha dues noves propostes. La primera és una xerrada/taller sobre la cultura xinesa, que té per objectiu apropar aquesta cultura a la comunitat educativa, tenint en compte que és la cultura de diversos alumnes de les escoles de la nostra ciutat. La segona
és una xerrada sobre el voluntariat social per a alumnes de CS de primària, alumnes d’ESO i Batxillerat, activitat que pot complementar-se bé amb els projectes d’APS que es duen a terme als centres de primària i secundària.

En l’àmbit d’Educació per la Igualtat també s’ha incorporat una activitat per al foment de l’estudi de carreres científiques i tècniques entre les noies.

Altres activitats incorporades en edicions anteriors s’han consolidat i tenen valoracions excel·lents. Aquest és el cas de l’AulaDial, la marxa ciclista o les propostes didàctiques sobre els gegants, el Mamut i la colla de diables.

Finalment, un altre canvi important és el sistema d’inscripcions i de valoracions a les activitats. Per tal d’agilitar-ne i millorar-ne l’organització i la recollida d’informació, enguany hem elaborat uns formularis per fer aquests tràmits en línia. Trobareu més indicacions a les fitxes de les diferents activitats.

Catàleg 2011-2012

ACCÉS AL FORMULARI D’INSCRIPCIONS