Macbeth a l’Institut Francesc Macià

El mes de novembre l’alumnat de Pla de Lectura en Anglès de 4t d’ESO va assistir a una conferència amb els autors de l’adaptació en còmic de Macbeth de William Shakespeare, Josep Maria Polls (guionista) i Jordi Sempere (dibuixant).

Activitats prèvies a la conferència

Opinions al voltant de la conferència

Vam anar a la Biblioteca Central de Cornellà, on, dins el marc de la 30a Mostra de Còmic, hi havia una exposició sobre aquesta adaptació. Al mes de febrer també la vam poder veure al nostre Institut.

Els autors ens van dedicar els dos exemplars del còmic que tenim a la nostra Biblioteca.

Posteriorment, a classe, vam treballar, per grups, diferents actes i escenes, en quatre versions diferents: l’original anglès, una traducció de Miquel Desclot al català per a una posada en escena de Calixto Bieto, una traducció al castellà dirigida per Manuel Ángel Conejero del Instituto Shakespeare i l’adaptació al còmic abans esmentada.

Després de treballar els 4 textos, els alumnes havien de crear una nova adaptació en anglès, aquest cop en format audiovisual. Aquests són els seus productes, fruit d’un excel·lent treball en equip.

[youtube]https://youtu.be/8vqJ_n3D5uI[/youtube]

Al Pla de Lectura de 3r de l’ESO vam llegir l’inici de l’acte IV , el moment previ a la trobada de Macbeth amb les tres bruixes, quan aquestes tres estan preparant una pòcima malèfica. Van reflexionar sobre la maldat.

Per si us resulta d’utilitat us oferim tota la PROGRAMACIÓ de l’activitat resumida en aquest full.