L’APADRINAMENT LECTOR

Nosaltres, els alumnes de sisè, quan érem petits vam tenir uns padrins que ens van ajudar a llegir, per això quan a l’inici del curs ens van explicar que aniríem a un acte a la biblioteca,  amb la Sra. Directora i els nens i nenes de primer, vam saber que aquest curs tindríem l’oportunitat de fer nosaltres de padrins i padrines i tenir un fillol o una fillola. Faríem el que es coneix amb el nom d’apadrinament lector. ESTÀVEM EMOCIONATS I NERVIOSOS. QUINA RESPONSABILITAT !!

Aquest curs, a més d’anar un cop a la setmana a ajudar els nens i nenes de primer  a llegir, hem fet altres activitats tots junts.

Ens va agradar molt elaborar polseres de gometes.

També vam anar a l’hort a plantar una llavor de gira-sol .

Per esbrinar els gustos i preferències dels nostres fillols i filloles, a l’hora d’escollir llibres, vam elaborar una petita entrevista amb unes quantes preguntes: T’agraden els llibres d’animals? Quins personatges t’agraden? Prefereixes els llibres de misteri, d’aventures, …?

A partir de les seves respostes vam  anar a la biblioteca a demanar el llibre que  segur que agradaria als nostres fillols i filloles per llegir conjuntament. Els vam preguntar, i en general els van agradar els llibres que havíem triat.

A final de curs, com acomiadament, vam elaborar un conte i el vam regalar als fillols i filloles. Aquesta activitat ens ha permès anar coneixent-los i hem pogut veure l’avenç en lectura que han fet al llarg de tot el curs.

Ens ha agradat molt poder ajudar els nens i nenes de primer.