Maleta de religió

Maleta de religióMaleta pedagògica destinada als docents que imparteixen religió o que volen treballar el tema amb els seus alumnes a Primària  i Secundària.

Què conté la caixa? (Descarrega aquí la fitxa)

• Fes Festa! Rituals, cultures i religions del món.
    Material de consulta. 28 exemplars.
  • Fes Festa! Rituals, cultures i religions del món.
    Guia de propostes didàctiques.
  • Vine a la festa. Rituals i religions del món a Catalunya.
    Dossier pedagògic.
  • Les nostres religions.
  • Diccionario ilustrado de las religiones.
  • Les altres religions. Minories religioses a Catalunya.
  • El píncipe Sidarta (conte)
  • L’Islam explicat als nostres fills.
  • Dentro del Islam.
    DVD
  • La Meca por dentro.
    DVD
  • Els aliments i el sagrat.
    Làmines. 2 exemplars.
  • La mort, aquí i més enllà.
    Làmines.
  • Ecologia i espiritualitat.
    Làmines.
  • Déu té més d’un nom! Cristianisme.
  • La Bíblia, els grans relats de l’antic i el nou testament. (Il·lustrat)

Altres documents que poden ser del vostre interés:

Llocs de culte de diferents tradicions religioses

Conjunt de material pedagògic orientat a facilitar el coneixement de la diversitat religiosa als alumnes de secundària i al conjunt de la ciutadania a partir dels diferents llocs de culte que podem trobar a la nostra societat.

Guia per al Respecte a la Diversitat de Creences als Centres Educatius

Aquesta guia recull principis bàsics d’actuació, normativa, recomanacions sobre diversos àmbits de la vida escolar i unes fitxes sobre els aspectes més rellevants de les confessions religioses presents a Catalunya. En aquesta edició, s’ha afegit un apartat sobre el dol, perquè la defunció d’una persona estimada és una situació que requereix un acompanyament de tot l’entorn, que respecti la persona integralment, tot atenent la seva concepció de la vida i de la mort. (versió renovada i ampliada la Guia per a la gestió de la diversitat religiosa als centres educatius)

Fitxes descriptives de les celebracions religioses a Catalunya

Publicació oberta i àgil que vol facilitar que tota la ciutadania pugui accedir d’una forma amena al sentit, característiques i funcionament de les principals celebracions i festes de les tradicions religioses i espirituals presents a la ciutat de Barcelona i a tot Catalunya. S’hi recullen els elements fonamentals de les celebracions així com els seus preparatius previs.

Catalunya i el diàleg interreligiós

Ofereix el resultat innovador i referencial de la recerca i del treball d’una sèrie de persones i d’organitzacions que des de Catalunya han fet possible una sèrie d’iniciatives interreligioses des de la perspectiva dels principis i dels valors de les Nacions Unides. Relata la tasca a favor del diàleg interreligiós des de l’òptica de la UNESCO.