Jornada de Recerca de Ciutat. 27 d’abril de 2022

Després de dos anys en format virtual, i un cop superades les restriccions de la pandèmia, prop de 390 alumnes de 1r de batxillerat dels instituts de Cornellà (Maria Aurèlia Capmany, Esteve Terradas i Illa, Francesc Macià, Joan Miró i Miquel Martí i Pol) han pogut gaudir d’una nova edició de la Jornada de Recerca de Ciutat – Mostra d’exposicions de Treballs de Recerca de batxillerat. La trobada, organitzada conjuntament pel Citilab i el Centre de Recursos Pedagògics – SSEE Baix Llobregat V, s’ha portat a terme en format presencial al Citilab el passat 27 d’abril.

Amb l’objectiu d’apropar l’experiència de l’elaboració d’un treball de recerca a l’alumnat de 1r per part de companyes i companys de 2n que han culminat el procés, els primers han pogut assistir a diverses exposicions de les quals podran treure noves perspectives o idees per enfocar de millor manera els seus respectius treballs. Els de l’alumnat de 2n encarregat de les diverses ponències han estat escollits d’entre els millors pels seus propis centres com a participants en l’edició d’enguany dels premis “XXI Mostra de Treballs de Recerca” organitzada per l’ajuntament de la ciutat.

La jornada s’ha desenvolupat en tres espais diferents del Citilab i dues franges horàries cadascuna de les quals incloïa dos torns. L’alumnat de batxillerat que ha participat com a oient en cada exposició va triar prèviament les que volia presenciar en funció de les seves preferències assistint finalment a quatre presentacions diferents.

Aquesta iniciativa compta amb el suport de l’Ajuntament de Cornellà.