Inscripcions a les proves Cangur 2018/19

Cangur 2019El proper 15 de novembre i fins al 18 de gener està oberta la inscripció a les proves Cangur 2019  que se celebrar`pa el 21 de març de 2019. Des de l’any 1996 es realitza a Catalunya aquesta activitat impulsada per l’associació internacional Le Kangourou sans Frontières, de la qual és membre la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM).

La prova té format de joc-concurs, però el seu autèntic objectiu és que els alumnes participin i dediquin una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics. Les categories son les següents:

Tot i que la prova en el seu conjunt l’organitza la comissió Cangur de la SCM de Matemàtiques i són d’un mateix estil l’organització s’ha dividit en tres tipus:

• Cangur primària: 5è i 6è de primària (enllaç)
  • Cangur123: alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO (enllaç).
  • Cangur 4t d’ESO i Batxillerat (enllaç).

La participació en aquesta prova pot ser una bona oportunitat per introduir a l’aula unes matemàtiques diferents a les habituals i treballar, de forma lúdica i innovadora, aspectes referents a les competències associades a la resolució de problemes.

Per a més informació sobre les proves cangur podeu consultar l’enllaç següent: www.cangur.org