Inici del programa “Sharing to Learn” 2022-2023 a Cornellà

El passat dimecres 2 de novembre es va donar el tret de sortida del programa “Sharing to learn” a Cornellà a través d’un acte institucional celebrat a l’aula magna de l’Institut Francesc Macià. Aquest va comptar amb la presència de la Pilar Peña, directora del centre, de la Lídia Gómez, regidora d’Educació, Joventut i Acció Ciutadana de l’Ajuntament de la ciutat, i d’en Daniel Arroyo, de la inspecció educativa de zona, que van donar la benvinguda a totes i tots els participants.

A l’acte, dinamitzat pel Centre de Recursos Pedagògics – SE Baix Llobregat V, hi va assistir la nova promoció d’alumnat “Language Assistant” per aquest curs 2022-2023, 26 alumnes de nivell de 4t d’ESO, així com els respectius docents referents tant d’educació secundària com d’infantil i primària. La finalitat de la trobada, a part de donar-se a conèixer entre els diferents participants, va ser la d’establir amb l’alumnat les primeres línies de la seva actuació als centres de primària.

El programa “Sharing to learn”, impulsat des del Servei de Llegües Estrangeres als Serveis Territorials del Baix Llobregat i el Departament d’Educació, és un projecte amb més d’una dècada d’experiència que lliga el concepte d’aprenentatge i servei amb l’impuls de la llengua anglesa. Amb l’objectiu d’afavorir la interrelació i la responsabilitat entre l’alumnat de diferents nivells educatius, aquest intercanvi i interacció mutus fomenta la millora de l’expressió oral en anglès facilitant igualment el seu futur accés a entorns plurilingües i pluriculturals.

Enguany, tornen a participar les escoles Anselm Clavé, Antoni Gaudí, Els Pins, Mediterrània i Sant Miquel, així com els instituts Esteve Terradas Francesc Macià, mentre que donem la benvinguda a les escoles Suris i Torre de la Miranda, i a l’institut Maria Aurèlia Capmany, que s’incorporen al projecte.

Molt bona sort a tots i totes les participants!