Carta als Reis 2022-2023

www.freepik.es
Un curs més fem “La Carta als Reis”. Un projecte col·laboratiu de llengua i competència digital

El projecte “Carta als Reis” consisteix en un intercanvi a través del correu electrònic entre escoles de primària i instituts de secundària. Els nens i nenes de Cicle Inicial escriuen la seva carta als Reis d’Orient amb l’ajut dels recursos TAC (ordinador, PDI, …), i després l’envien a Orient per correu electrònic. Alguns fins i tot hi afegeixen dibuixos per als Reis d’Orient en les seves cartes.

Aquestes tasques ens permetran, en una situació real incidir en l’ús de la llengua catalana i l’adquisició per part de l’alumnat de les competències digitals. Al cap de pocs dies, just abans de marxar de vacances, tots i totes reben un missatge amb una carta de Ses Majestats, en resposta a la que ells els han escrit. La única cosa que ells no saben, ni han de saber, és que els seus reis particulars hauran estat nois i noies més grans d’ESO o del cicle superior de Primària.

Calendari

ATENCIÓ: cal respectar al màxim les dates. Proposta de calendari general.

Desenvolupament de l’experiència als centres educatius de Primària (redacció de les cartes) Fins  al 18 de novembre
Tramesa per correu electrònic de les ESC als INS El 18 de novembre
Desenvolupament de l’experiència als centres educatius de Secundària (resposta a les cartes). Del 21 de  novembre al 9 de desembre
Tramesa per correu electrònic de Secundària/6è a les ESC El  13 de desembre
Lectura i distribució de respostes a Primària Del 14 al 16 de desembre
Tramesa per correu electrònic de les ESC  a Secundària/6è

(“Gràcies Majestats”)

Dies 19 i 20 de desembre

Què hem de tenir en compte?

Procediment. Com ho fem?