Gimcana matemàtica al barri de Sant Ildefons 2023

El passat dia 12 de maig, prop de 150 alumnes de 6è de primària més gairebé 160 de 1r d’ESO van participar en una nova edició de la gimcana matemàtica que mobilitza a totes les escoles i instituts del barri de Sant Ildefons. La jornada es va celebrar per primer cop al camp de futbol de la U.E. Sant Ildefons, gràcies al suport i col·laboració del Departament d’Esports de l’Ajuntament de Cornellà.

L’alumnat de les escoles Alexandre Galí, Montserrat, Sant Ildefons i Torre de la Miranda, agrupat de manera heterogènia, va haver de resoldre diverses proves i enigmes matemàtics a partir de la rotació en dinou taules distribuïdes en dos circuits. A cada una d’elles, alumnes dels instituts Maria Aurèlia Capmany i Neus Català, adoptant un rol de controlador de prova, explicaven la seva mecànica certificant-ne la resolució. Altres companyes i companys es dedicaven mentrestant a recollir les impressions dels participants i a documentar gràficament la jornada a través d’una veritable feina periodística.

La interacció entre alumnat de diversos centres i nivells educatius quedava doncs garantida.