Gaudint dels contes a l’escola Martinet

Explicar contes i vivenciar-los és una bona activitat. El fet d’escoltar bons contes, ja és en sí mateix molt motivador, però si a més es participa de forma activa i vivencial encara és molt millor. El conte sempre ha estat un recurs i una activitat que afavorir el desenvolupament del llenguatge i l’adquisició de vocabulari i estructures lingüístiques. En aquesta ocasió amb el  conte “Els tres bandits” d’en Tomi Ungerer, acompleix aquestes expectatives i els alumnes han gaudit  de la narració, disfressant-se i representant-lo.Les fotos a més decoren l’entrada de la biblioteca i recorden l’activitat, que aquesta vegada s’ha fet en castellà.

El tres bandits és un conte publicat al 1961 i considerat un dels millors llibres d’Ungere. El conte narra la història de la Úrsula, una entremaliada nena condemnada a anar a un orfenat, i que té la sort de trobar-se als tres bandits, quan passa pel camí que creua el bosc.
Tot el conte té un aire japonès, amb l’ús del color blaus d’alguns fons, les diagonals que estructures algunes planes i el vigor del traç de les línies negres.