Modalitat centres educatius concurs FIC-CAT 2020

El Festival Internacional de Cinema en Català ha obert el període d’inscripcions de la 13a edició, que tindrà lloc a Roda de Berà del 6 al 13 de juny de 2020. Cada any el Festival se centra en un eix temàtic i aquesta edició estarà dedicada al muntatge (muntadors i muntadores), una professió que sovint s’ha definit com ‘l’art invisible del cinema’. El muntatge és una feina complicada de definir i difícil d’identificar per part de l’espectador però, com tots els nombrosos àmbits que intervenen en una producció, és fonamental pel bon resultat final de la pel·lícula.
Les inscripcions romandran obertes fins el 22 de març de 2020, i es poden fer de forma gratuïta a la pàgina web www.fic-cat.cat/inscripcions, on també es poden consultar les bases de participació.

El Festival contempla diverses categories a concurs: llargmetratge, curtmetratge, documental, videoclip i centres educatius. La inscripció de produccions audiovisuals de centres docents al FIC-CAT està oberta fins el 22 de març de 2020. Adreçat a l’alumnat d’infantil, primària i secundària obligatòria i postobligatòria, en qualsevol modalitat i temàtica, a títol individual o col·lectiu. Cal el vistiplau del centre i la responsabilitat d’un professor o professora que n’hagi fet el seguiment, en el benentès que els treballs no poden superar els 10′ i que s’han d’haver elaborat pels i per les alumnes i/o amb la seva participació.

Les produccions que resultin seleccionades es faran públiques el dilluns 6 d’abril de 2020 i optaran als diferents premis establerts. Un Jurat de professionals de la indústria cinematogràfica serà l’encarregat de determinar els treballs guanyadors de cada categoria, repartint un total de 10.000 euros en premis.