Avancem cap al tractament integrat de les llengües

El col·legi Madre Sacramento de Sant Just Desvern va començar ahir la formació Avancem: Ensenyament i aprenentatge integrat de les llengües, creada pel Servei de Llengües Estrangeres i d’Origen i que impartim des de l’ELIC del Servei Educatiu del Baix Llobregat V.

Durant els propers tres cursos, un grup impulsor traçarà un full de ruta amb l’objectiu de treballar les diferents llengües curriculars del centre de forma conjunta, coordinada i integrada, per tal de transformar la metodologia d’ensenyament-aprenentatge de les llengües i millorar la competència comunicativa de l’alumnat.

Per aconseguir-ho, el primer pas ha estat constituir el grup impulsor i distribuir les tasques que cadascun dels membres haurà de dur a terme. Hi ha encara un llarg camí a fer, però aquests pioners l’han iniciat amb entusiasme i la mirada posada en l’èxit educatiu dels seus alumnes a curt, mitjà i llarg termini.

A Cornellà de Llobregat, el col·legi Sant Antoni Maria Claret fa aquest any el segon curs d’aquesta formació, impartida per l’ELIC del Servei Educatiu de Castelldefels, i l’any passat l’INS Neus Català va tancar el tercer i darrer curs, de manera que ja forma part de l’elenc de centres Avancem de Catalunya.