Alfabetització mediàtica informacional

El passat 15 de febrer vam comptar amb la presencia de la Mónica Badia, coordinadora del Programa biblioteca escolar “puntedu” del Departament d’Educació, qui ens va parlar de l’alfabetització mediàtica i informacional i el paper de la biblioteca escolar.

En un món digital canviant, envoltats de dades i continguts accessibles només fent un “clic” ens trobem que cal que el nostre alumnat, tot i pertànyer a una generació més o menys hàbil en les tecnologies, sigui capaç d’accedir a aquesta informació amb sentit crític.

Quin és el paper de la biblioteca escolar en aquest context? Com ens pot donar suport? Quines necessitats hauria de cobrir en aquest sentit?

La Mónica ens va ajudar a detectar les dificultats amb què es troba l’alumnat a l’hora de cercar  informació, i ens va parlar sobre el paper de la biblioteca escolar per contribuir al treball sobre alfabetització mediática i informacional.