Activem-nos pel català!

Activem-nos pel català! és el nou lema del Departament d’Educació per a animar la comunitat educativa a impulsar accions que afavoreixin l’aprenentatge del català i mantenir els usos lingüístics en aquesta llengua.

Centres educatius de tot Catalunya que han participat o participen en els tallers ULAE van assisir ahir, 28 de març, a la Farga de l’Hospitalet, a un acte que va aplegar més de 1.200 professionals de l’educació. Durant l’acte, es van detallar les 10 accions que pretenen redreçar la situació sociolingüística en l’àmbit educatiu i que hauran de vertebrar l’acció educativa dels pròxims anys. Així mateix, es van exposar experiències d’èxit i bones pràctiques de centres ULAE d’arreu, en consonància amb les 10 accions presentades prèviament. L’INS Esteve Terradas i Illa, de Cornellà de Llobregat, va ser un dels escollits per compartir una iniciativa endegada enguany, que consisteix en una carta de compromís lingüístic a signar amb empreses, entitats i agents externs que col·laboren amb l’institut i participen en el procés educatiu de l’alumnat. Finalment, tots els assistents van participar en una dinàmica tècnica en què centres experimentats, centres que duen a terme els tallers ULAE actualment i altres agents educatius van tractar d’identificar reptes, possibilitats i entrebancs entorn de l’ús del català a l’escola. Com a cloenda, es va organitzar una fira d’entitats perquè tothom pogués conèixer l’oferta d’activitats que es poden dur a terme per a fomentar l’ús de la llengua catalana en l’àmbit escolar.

Des del Servei Educatiu, animem tota la comunitat educativa a continuar treballant per fer de la llengua catalana l’instrument d’aprenentatge principal i l’eina de cohesió que garanteixi l’èxit educatiu del nostre alumnat, perquè tots som mestres del català.