Edudansa Plaça Sant Ildefons 2023

Edudansa Cornellà 2023Divendres 24 de març va tenir lloc la vuitena edició de l’Edudansa on mestres i alumnat de les escoles públiques de Cornellà van omplir la plaça de Sant Ildefons de colors, música i dansa.
En aquesta edició han participat gairebé 600 alumnes de 3r de primària. A la primera part les escoles han ballat una dansa individualment juntament amb alguna altra escola.
L’escola Torre de la Miranda, Els Pins, l’Areny i Gaudí ha ballat la dansa Cumberland Reel.

L’alumnat de les escoles Sant Miquel, Martinet i Sant Ildefons han ballat la dansa Circassian Circle,  una dansa popular internacional coneguda a moltes altres parts del món (Aràbia Saudita, Rússia, Irlanda). Els ballarins formen un gran cercle a la pista de ball i s’agafen de la mà per començar el ball.
L’escola Dolors Almeda, Suris i Alexandre Galí ha ballat la dansa Chapelloise, una dansa popular tradicional difosa per gran part d’Europa, originària de Suècia on s’anomenava Aleman’s Marsj.

L’alumnat de l’escola Ignasi Iglesias, Abat Oliba, Anselm Clavé i Montserrat ha ballat l’ Australian Bush Dance.  Bush dance és un estil de dansa d’Austràlia. Els balls es basen principalment en les danses populars tradicionals del Regne Unit, Irlanda i Europa central.

Les danses escoceses que s’han ballat ha estat un treball a partir de la col·laboració del talentós David Vivanco, ballarí i músic d’origen escocès.

Per tancar l’acte, tots els nens i nenes s’han barrejat per ballar en diferents grups la Gallarda del Pou. Dansa recuperada a Cornellà l’any 1956 gràcies a la tasca feta pel mestre i coreògraf Lluís Trullàs i Ribes amb la col·laboració de l’Esbart del Foment de la Sardana. Posteriorment, va ser de nou recuperada per L’Esbart de Cornellà, de l’Agrupació Sardanista i posada en escena al Festival de Danses de l’1 de Juliol de l’any 1988. En l’actualitat es balla per Festa Major.

Des d’aquestes línies volem agrair la participació i la feina de tota la comunitat educativa i de l’ajuntament de Cornellà per fer possible un any més aquesta activitat. Que la música i les danses us acompanyin.