Lecxit: lectura per a l’èxit educatiu

L’Escola Montserrat, de Cornellà de Llobregat, torna a participar enguany en el programa Lecxit, creat per la Fundació Bofill amb la finalitat de millorar la comprensió lectora i impulsar el gust per la lectura com a pilars fonamentals per a l’èxit educatiu i social.

Aquest curs 2021-2022, els beneficiaris del programa seran 6 nens i nenes de cicle superior de primària que, amb l’ajuda i l’acompanyament de 6 voluntaris i voluntàries, descobriran la lectura com a plaer i font d’informació, reforçaran el procés d’adquisició de la llengua i milloraran la comprensió de textos. Segons estudis de la Fundació, 1 de cada 7 infants no entén el que llegeix en acabar la primària, una estadística que programes com el Lecxit volen revertir per facilitar la igualtat d’oportunitats.

Com a novetat d’enguany, els voluntaris i voluntàries del Lecxit a l’Escola Montserrat han començat a planificar activitats per enriquir les sessions de lectura i, de passada, despertar l’hàbit lector i la descoberta de l’entorn en aquests joves lectors de Cornellà.