Recomanacions literàries a l’escola Antoni Gaudí

M’agradaria compartir la meva experiència durant aquest curs escolar amb els alumnes de 6è de primària de l‘escola Antoni Gaudí de Cornellà. Aquest curs hem portat a terme a l’aula una activitat de recomanacions literàries amb la finalitat de fomentar el gust per la lectura i els bons hàbits lectors.

L’alumnat ha disposat d’un recull de llibres, contes i revistes que formaven part de la biblioteca d’aula. D’aquests llibres, cada alumne ha fet una tria personal dels seus preferits, i ha pogut compartir amb els seus companys la seva experiència literària per mitjà de l’elaboració d’una fitxa amb la seva recomanació personal.

En aquesta fitxa calia incloure el títol del llibre, la temàtica general, els personatges principals i secundaris, i una breu opinió personal sobre la lectura amb el motiu de per què la recomanaven.

Això ha servit de motivació perquè altres alumnes del grup s’engresquessin per fer la lectura del mateix llibre o conte. Aquesta activitat esdevé molt important per a fomentar dinàmiques sobre el gust per la lectura i l’hàbit lector, i aconseguir que els nostres nens i nenes siguin lectors competents, crítics i capaços de gaudir del plaer de la lectura.