World Mobile City Project

Us volem presentar el projecte World Mobile City Project (WMCP) impulsat per l’Equip LaceNet. L’objectiu d’aquesta activitat és  que els alumnes aprenguin a localitzar qualsevol punt d’una ciutat tot combinant els mitjans clàssics (targetes, mapes…) amb l’ús de tecnologies (internet mobile, geolocalització, codis QR, realitat augmentada,…) aplicant el treball cooperatiu en petits grups. Es podria descriure com una gimcana urbana utilitzant tecnologies mòbils.

L’origen del projecte es situa a l’any 2013 quan un grup de professors de l’Institut Cal Gravat de Manresa va  preparar una activitat de geolocalització a partir de l’ús de dispositius mòbils i apps gratuïtes a la ciutat de Barcelona. Va néixer així, la Barcelonada. Des de llavors ha crescut moltíssim en nombre de participants i seus. En l’edició de 2015 s’hi afegeix l’equip de robòtica de la UPC.

Actualment el  WMCP s’implementa a diverses ciutats i pobles dels Països Catalans i de l’Estat espanyol: Alcoi, Barcelona, Castelló, Elx, Gasteiz, Igualada, Manresa, Terrassa, València, Valls i Xixona.

L’equip Lacenet organitza els events de Barcelona (24 de febrer de 2021) i Manresa (16 de febrer de 2021), que reben el nom de Barcelonada i Manresada.

Aquest curs per adaptar-se a la situació de pandèmia l’activitat serà virtual, i les activitats es podran fer des de classe en grups de 4/5 alumnes o fins i tot des de casa per videoconferència. S’afegirà un joc tipus Breakout virtual a l’inici de la prova en el que cada grup haurà de treballar conjuntament per descobrir la contrasenya d’entrada a la Barcelonada i/o Manresada. I també s’afegeix una sisena prova que implicarà interacció i cooperació entre els diferents centres.

També existeix un seminari de formació del PFZ del Bages-Moianés anomenat  “Participem a la Manresada-Barcelonada” que aquest curs tindrà alguns canvis:

• La formació començarà el 11 de Novembre.

• Es farà en format Moodle perquè cadascú pugui seguir els continguts al seu ritme.

• Es faran algunes sessions formatives (per VC) en càpsules d’uns 45 minuts per resoldre dubtes i consultes (oferint diferents horaris a triar)

• Es treballaran nous continguts:

• Gamificació de les proves

• Estructura i recursos per fer un Breakout

• Plataforma Genially

• Altres eines digitals per proves virtuals (formularis de Google, flippity, Liveworksheets, …)

Més informació a la web del projecte http://www.wmcproject.org/ o consultant al correu lacenetwmcp@gmail.com