Participeu al Coronavirus Community Lab!

Estem vivint una situació excepcional enfront de la crisis del Coronavirus SARS-CoV-2.

Per a fer-li front, tots hem de seguir una sèrie de mesures que afecten el nostre dia a dia i tenen un notable impacte en les nostres vides: confinament a casa, tancament de comerços, escoles, etc.

Malgrat la gravetat de la situació, aquest context ens dona una oportunitat per proposar als estudiants la cerca de respostes a un dels majors reptes als quals ens enfrontem com a societat global:

Dissenyar solucions d’impacte per resoldre els problemes que està causant entre la ciutadania

Des d’EduCaixa i el Living Lab de Salut d’IrsiCaixa, en col·laboració amb el Departament d’Educació, ens proposen participar al Coronavirus Community Lab perquè creiem que, és també, una bona oportunitat per:

1. Treballar en equip de forma interdisciplinar per entendre millor la complexitat dels problemes i el rol que pot tenir la ciència per resoldre’ls.
  2. Conèixer el mètode científic, el seu gran potencial per al canvi i els seus límits, i aplicar-lo de manera participativa amb i per a la comunitat.
  3. Conèixer i posar en pràctica els mètodes de “escola oberta”, on els estudiants poden guanyar coneixement i implicar-se en els reptes de la seva comunitat.
  4. Conèixer i posar en marxa el pensament estratègic i col·laboratiu, on la recerca de solucions involucra també l’anàlisi en grup de tots els factors que contribueixen a un problema.

Si voleu col·laborar amb els vostres alumnes en ser agents de canvi per ajudar a la vostra comunitat a estudiar quins són els reptes als que ens enfrontem tant durant el confinament com durant la desescalada, l’itinerari de ciència ciutadana del Coronavirus Community Lab us guia per elaborar un projecte de ciència ciutadana en el disseny de solucions d’acció comunitària.

Aquí, podeu descarregar els materials creats en col·laboració entre EduCaixa el Living Lab de Salut d’IrsiCaixa:

Si voleu rebre ajut per fer el vostre projecte de ciència ciutadana amb continguts pedagògics sobre el Coronavirus, propostes de recerca ciutadana i acció comunitària, podeu posar-vos en contacte amb cocolab@educaixa.org

Repte

Mobilitzeu la vostra comunitat (classe, família, barri, comunitat de veïns, associació…) i codissenya solucions d’impacte basades en evidència:

1. Informa’t i apodera’t.
  2. Analitza la complexitat per prendre decisions més efectives.
  3. Identifica la problemàtica en la qual vols contribuir.
  4. Co-dissenya un Pla d’ Acció.

Contribuïu a gestionar la crisi de la Covid-19 al vostre entorn!

Si voleu donar visibilitat i difusió als treballs dels vostres alumnes per fomentar sinergies, podeu fer-los arribar en aquest formulari, preferiblement abans del 15 de juny.