L’institut Martí i Pol participa en el 1r Concurs de construcció amb fusta

El passat dissabte 21 d’octubre va tenir lloc el “1er Concurs de construcció amb fusta” a la ciutat de Vic.

El concurs va tenir cabuda dins del “2n Congrés-fira fusta constructiva de Vic” organitzat pel Gremi de Fusters. Van participar sis equips multidisciplinaris formats per set persones que podien ser estudiants, experts, professors i arquitectes.

L’Institut Miquel Martí i Pol va tenir la sort de poder participar amb quatre alumnes de 2n de GM de Fusta i moble: Albert Pascual, Isaac Furió, Miran Eggenkamp i Patryk Wozniak; un alumne de 1r de GS de Disseny i moblament (construccions efímeres i decorats): Ivan Regal i un professor del Departament de fusta: Miguel Jiménez. Van tenir l’oportunitat de formar equip i treballar colze amb colze amb Albert Fargas, professional de la construcció en fusta de l’empresa FARHAUS Passive house construction. Tots els membres de l’equip van fer un molt bon paper, tot i no guanyar, van acabar la construcció en les vuit hores que es disposaven. Van suar de valent i van aprendre a treballar en equip, però sobretot van ser partícips de la festa de la fusta amb esforç i il·lusió.

Aquesta segona edició del Congrés-fira de fusta constructiva va reunir empreses i professionals del sector de la construcció en fusta. La fusta per les seves propietats té un paper rellevant en la construcció de cases passives. Una casa passiva és aquella que requereix les mínimes aportacions energètiques per la seva habitabilitat. No cal parlar de la importància en un futur, d’una convivència sostenible amb el planeta i d’aquí la rellevància d’aquest sector en expansió i creixement, que té cada cop més necessitat de professionals formats. En aquest sentit, la formació professional i les universitats juguen un paper clau i, conjuntament amb els professionals, han de concebre el brou perquè es cuini un futur del sector que pugui satisfer aquestes necessitats.