XVI Jornada Anual Xarxa de Competències Bàsiques

Des de fa 16 anys, la Xarxa de Competències Bàsiques (Xarxa Cb) aplega docents amb voluntat de repensar els processos d’ensenyament i aprenentatge en els seus centres, per mitjà de processos de formació entre iguals i en xarxa, amb vistes a compartir i a enriquir-se mútuament.

La jornada va iniciar-se amb la conferència “El protagonisme de l’alumnat en el treball per projectes” a càrrec de Fernando Trujillo, per després poder assistir a la mostra de 50 experiències de treballs per projectes realitzats pels centres de la Xarxa Cb durant el curs, on vàrem poder veure i escoltar els treballs realitzats per l’Escola Vicente Ferrer i l’Institut Marianao de Sant Boi de Llobregat, entre altres.

En un tercer moment es va poder assistir a una de les tres taules rodones proposades per debatre sobre tres aspectes associats a la implementació dels projectes:

• Com iniciar un projecte?
  • Com avaluar els aprenentatges en un treball per projectes?
  • Com organitzar els alumnes en un treball per projecte?