Cap a un model d’escola plurilingüe.

En el marc del Seminari Coordinació d’especialistes de Llengua estrangera d’anglès, de la zona educativa de Baix Llobregat 3, la senyora Alícia Aguilar Sanz,Coordinadora de Llengües Estrangeres als Serveis Territorials al Baix Llobregat va presentar una activitat per reflexionar sobre estratègies que afavoreixen el plurilingüisme en els centre educatius.

La sessió va començar amb una activitat d’activació de coneixement previs, on es va parlar dels conceptes de plurilingüisme versus multilingüisme, d’escola plurilingüe i de l’alumnat plurilingüe. Això va portar a reflexionar sobre algunes estratègies que afavoreixen un model d’escola plurilingüe.

D’estratègies adreçades a l’alumnat, es van ressaltar l’AICLE més el treballl per projectes i el tractament integrat de les llengües. En canvi d’estratègies adreçades al professorat, es va destacar la importància d’impulsar espais de treball transversal i dinàmiques que afavoreixen el treball col·laboratiu dels docents (per exemple, grup impulsor) i la formació. Tanmateix, d’estratègies adreçades al centre, es va emfatitzar la internacionalització del centre mitjançant projectes eTwinning i l’Erasmus+. Totes les estratègies presentades estan enmarcades en un entorn digital TAC.

Com a cloenda de la sessió es va arribar a la conclusió que no hi ha un únic model per promoure un ensenyament plurilingüe. Serà cada centre amb el seu context que haurà d’adaptar aquestes estratègies i d’altres a la seva situació real i concreta.

Presentació: Cap a un model plurilingüe

The whole purpose of education is to turn mirrors into windows. Sydney J. Harris