CRP del Bages. Butlletí febrer 2020

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos, jornades, projectes…

Esdeveniments solidaris d’Althaia “Posem-hi el cor”

Des d’Althaia (Xarxa Assistencial Universitària de Manresa) hi ha iniciada una campanya solidària “Posem-hi el cor”, per a millorar l’atenció a infants i joves i s’ha programat diferents esdeveniments

Dissabte de ciència a la U Manresa

El dissabte 8 de febrer tindrà lloc el tercer Dissabte de ciència, sota el títol Fem química experimentant amb materials quotidians. Anirà a càrrec de Jordi Cantons, co-creador i expert científic de referència del Lab 0-6

“Camps: camins de pau” i “Rostres del Mediterrani”

El Passat 27 de gener va tenir lloc l’acte d’homenatge a les víctimes del nazisme, coincidint amb el Dia Internacional de les Víctimes de l’Holocaust. Fins al 8 de març de 2020, al claustre del Museu de Manresa, hi haurà l’exposició “Camps: camins de pau”.En les mateixes dates, a l’Escola d’Art de Manresa, podreu veure “Rostres del Mediterrani”

Què són els ODS? Objectius de Desenvolupament Sostenible

Els ODS són 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible universals, transformadors i inclusius que descriuen els principals reptes referents al desenvolupament als que s’enfronta tota la humanitat.

Eines digitals per a les Ciències Socials (Taller Història i Educació)

Dissabte 15 de febrer de 2020, tindrà lloc el tercer dels quatre mòduls del  Taller Història i Educació que es realitzaran durant el curs 2019-2020,  organitzats conjuntament per L’Associació Memòria i Història de Manresa i CIFE UManresa.

Fem memòria… gener de 1946: la vaga de la Fàbrica Nova

Sabíeu que la vaga de la Fàbrica Nova de Manresa del 1946, es considera la primera vaga important en els primers anys del franquisme? A memòria.cat/edu acaben de publicar un article on s’explica de manera molt didàctica aquest fet.

Exposició: “Pedres i barraques. Les construccions de pedra seca”

El dijous 16 de gener a les 19.30 h s’inaugura  a sala d’exposicions de la casa Lluvià de Manresa l’exposició Exposició: “Pedres i barraques. Les construccions de pedra seca”.

El recurs del mes a XTEC. Mou el cos, desvetlla la ment

Aquest mes recomanen el recurs de la pàgina del XTEC a l’apartat d’Educació Física “Mou el cos, desvetlla la ment” que és una pagina web dinamitzada pel MEF Enric Alvarez Nebot. El pàgina es publiquen activitats, propostes i experiències d’EF competencial desenvolupades durant les seves classes i  dutes a terme en les escoles on ha treballat.

Concursos, premis, ajuts

Premi Insert. A la creació audiovisual a persones amb discapacitat intel·lectual

AMPANS convoca el Premi Insert a la creació audiovisual de persones amb discapacitat intel·lectual, en el marc del Festival Clam, el Festival Internacional de Cinema Social de Catalunya. El Premi reconeix curtmetratges de ficció, animació o documental amb una durada màxima de 20′, i que com a mínim, la meitat de l’equip de la producció (actors i actrius, equip tècnic, equip de direcció i producció) estiguin integrats per persones amb discapacitat intel·lectual i malaltia mental.

Activitats per l’alumnat

Dona la nota. Encara hi som a temps

Aquesta iniciativa pretén que infants i joves dels centres educatius de Catalunya prenguin consciència sobre el moment que vivim d’emergència climàtica i ambiental, i participin de forma activa en el seu entorn més proper integrant els valors de l’educació per a la sostenibilitat. Per a més informació sobre el projecte.