CRP del Bages. Butlletí novembre 2023

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l’Instagram

Tallers, cursos, jornades, concursos…

Vine a viure una experiència matemàtica, CREAMAT

Vine a viure una experiència matemàtica, de la ma del CREAMAT del CESIRE-Departament d’Educació i del mmaca. Són conferències-taller presencials adreçades a docents de matemàtiques de primària i de secundària.

Concurs de Monòlegs Científics

L’objectiu del concurs dels Monòlegs del Club de la Ciència, és promoure la comunicació de la ciència en català. La data límit per inscriure-t’hi és el 23 d’octubre. Podeu consultar les Bases.

Premi la Ciència i els Infants (0-6)

Està oberta la inscripció a l’edició 2023-24. El premi, té com a objectiu dinamitzar l’educació científica en la primera infància a la Catalunya Central. Per a més informació cliqueu aquest enllaç.

Cicle de conferències. El grup com a factor de protecció

Aquest dijous es durà a terme la primera conferència d’aquest cicle de dues xerrades online. La formació posarà èmfasi en la importància de l’acompanyament vers el Benestar Emocional de l’alumnat de secundària.

Xerrades Anglès al PFZ Bages-Moianès

Des del CRP del Bages-Moianès hem organitzat dues xerrades pensades especialment pels docents que imparteixen l’àrea d’anglès, la següent serà el dilluns 20 de novembre.

Activitats per l’alumnat

Oberta la inscripció per resoldre reptes científics a 3r i 4t d’ESO i batxillerat!

El “Dia de la Ciència a les Escoles”, un seguit d’investigadors i investigadores tenen uns reptes preparats perquè els vostres alumnes els solucionin. L’alumnat farà de meteoròleg, investigarà la microgravetat, farà esferificacions amb nanotecnologia i dissenyarà una base per al planeta Mart! Més informació i inscripcions

Àlbum il·lustrat, any Joan Oró

Aquest 2023 he estat l’any Orò. Des de la fundació Joan Orò organitzen una jornada de formació de dues hores, adreçada a alumnat de 5è de primària fins a 2n de Batxillerat.

Nova infografia interactiva, les parts del clarinet

El TERMCAT presenta una nova infografia interactiva amb què s’il·lustren els noms de les parts del clarinet.

“El català al carrer” a Manresa (1980-1983)

El portal educatiu de recerca històrica ha publicat un treball sobre les campanyes “El català al carrer” que es van dur a terme a Manresa entre els anys 1980 i 1983 per part d’Òmnium Cultural.

Festival CLAM

La 19a edició del Clam, se celebrarà entre el 12 i el 22 d’octubre, enguany  redoblarà l’aposta pel contingut amb 6 estrenes estatals, 23 estrenes a Catalunya, la projecció de 5 films que optaran als Oscar o la presència de 17 convidats de primer nivell.

Associació Meandre. Font de la Girada

L’associació Meandre és una entitat sense ànim de lucre, Ha organitzat, pel diumenge 5 de novembre a les 12 h, un espectacle gratuït a la Font de la Girada Rajadell.

Biblioteca-Educació. Novetats – octubre 2023

Us fem arribar les novetats bibliogràfiques que ja han arribat a la biblioteca del Departament d’Educació. Estan a la vostra disposició per agafar-les en préstec

Mercè Rodoreda a la Biblioteca-Educació

Mercè Rodoreda va néixer a Barcelona el 10 d’abril de 1908. Us convidem a visitar l’exposició-joc organitzada per la Biblioteca. Totes les publicacions exposades estan disponibles per agafar en préstec