CRP del Bages. Butlletí novembre 2022

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Jornada “Literatura i camps de concentració nazis: Joaquim Amat-Piniella, Primo Levi i Jorge Semprún”

La primera sessió tindrà lloc a Barcelona el dia 10 de novembre al matí, la segona  a Manresa el dia 11 de novembre a la tarda. Es treballarà l0obra de diferents autors de  literatura concentracionària als camps nazis. Les sessions serà també un espai per compartir experiències didàctiques que s’apliquen a centres de secundària i batxillerat del territori català.

Formació inicial Escoles Verdes

Ja són obertes les inscripcions a la formació inicial d’escoles verdes. Aquesta formació és d’equips de centres. Les sessions començaran al gener, però entre novembre i desembre es realitzarà una sessió inicial amb el claustre per conèixer el seu punt de partida, els interessos i les motivacions, així com per informar del procés i del que vol dir incorporar-se a  la xarxa d’escoles verdes.

De la pau a la guerra: cicle de conferències a UManresa

UManresa inicia un cicle de conferències sobre l’equilibri entre la guerra i la pau titulat “L’estat del món: de la pau a la guerra. El fràgil equilibri de viure en societat” El cicle s’allargarà fins al 8 de febrer de 2023 i inclou 3 conferencies.

Bullying: prevenció, detecció i actuació

Us proposem dues conferències sobre la prevenció, la detecció i l’actuació en el Bullying. El formador és el Ramiro Ortegon del grup SEER. Les dues sessions són en format virtual.

Concursos, premis, ajuts, projectes

Reconeixement de Projectes d’Innovació pedagògica

Us informem que s’ha publicat al DOGC la resolució de reconeixement de projectes d’innovació pedagògica. El termini per a presentar la sol·licitud, juntament amb la memòria del projecte d’innovació pedagògica és del 4 de novembre de 2022 al 13 de gener del 2023.

Oberta Convocatòria Ajuts Joan Oró per a projectes divulgatius

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI) convoca la tercera edició dels “Ajuts Joan Oró per al foment de la cultura científica a Catalunya”. El termini de presentació de candidatures finalitza el 28 de novembre de 2022, a les 14.00 hores.

Projecte AMiC. Taller de frottage amb l’Alèxia Lleonart

El projecte Art Mestres i Creació, que  aquest curs treballa sobre els “Limits”, ja ha realitzat el primer taller d’acompanyament “A les palpentes” amb l’artista Alèxia Lleonart.

Activitats per l’alumnat

20 de novembre, dia de la infància

Unicef ens comparteix diverses activitats per celebrar el Dia de la infància aprofundint en el coneixement dels drets de la infància des d’una perspectiva emocional i d’empatia.

Setmana de l’Art de Catalunya – Museu de Manresa

El Museu de Manresa participa en la Setmana de l’Art de Catalunya amb la presentació de l‘Espai Manresa 1522 i de les activitats del Servei Eductiu del Museu de Manresa que girarà a ‘entorn de Joseph Beuys i la seva obra.

La mort digna i il·lustrada

El projecte “La mort, digna i il·lustrada” pretén canviar la imatge estereotipada i sovint repetitiva que tradicionalment ha servit per il·lustrar el tema de la mort.Les obres originals, de tècnica lliure, tenen un format DinA3 vertical sobre paper.

Espai èmfasi. Assessoria de salut emocional al Bages

L’Espai Èmfasi de l’Oficina jove del Bages porta a terme una assessoria de salut emocional pensada per a joves i famílies del Bages.  Podeu veure tota la informació en aquest Prezi.

El cens de la presó de Manresa de l’any 1940

El portal educatiu memoria.cat publica el web “El cens de la presó de Manresa de l’any 1940” que conté el cens dels 428 presos que es trobaven a la presó de Manresa en el moment en què es va confeccionar el padró de l’any 1940.

Memoria.cat. Les llars d’infants a Manresa (1952-2022)

Memoria.cat acull al seu portal el treball 70 anys d’història de les escoles bressol / llar d’infants de Manresa (1952-2022).

Novetats bibliogràfiques de Rosa Sensat a la Biblioteca del Departament

Han arribat novetats de l’Associació de Mestres Rosa Sensat a la Biblioteca del Departament d’Educació. Estan a la vostra disposició, per agafar-les en préstec, poseu-vos en contacte amb el vostre CRP de referència.

Revistes d’altres temàtiques a la Biblioteca del Departament

A la Biblioteca tenen unes quantes revistes que potser no coneixeu. Us en fem una breu ressenya perquè hi feu un cop d’ull. Si esteu interessats i les voleu agafar en préstec, cal que us poseu en contacte amb el vostre CRP de referència.