CRP del Bages. Butlletí novembre 2021

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Cicle de conferències Cosmògraf

Cosmògraf és un espai de reflexió i pensament a l’entorn de temes clau i centrals en la situació actual europea i global. Ens ofereix un cicle de conferències de temes educatius que es poden escoltar gratuïtament.

Seminaris web tres subxarxes digitals

El dijous 21-10-2021 hi va haver la primera sessió del seminari web de les tres Subxarxes digitals. Aquí teniu l’Enllaç a l’emissió gravada.

Inauguració 26a Setmana de la Ciència

La 26a Setmana de la Ciència a Catalunya s’inaugurarà al Parlament de Catalunya divendres 12 de novembre. L’acte inaugural anirà seguit de la conversa «Impacte a Catalunya de la crisi climàtica i el canvi global», amb Xavier Rodó.

Concursos, premis, ajuts

Oberta la inscripció per participar a la 15a edició de Joves i Mobilitat

El concurs Joves i Mobilitat d’aquesta nova edició pretén fer valdre el fet de caminar i la seva projecció com a mitjà de transport. Per fer la inscripció, a partir del del 21 d’octubre de 2021, primer cal enregistrar-se com a tutor del grup i després omplir el formulari d’inscripció de centre.

Recursos

Novetats en els recursos educatius d’eduCAC – Consell de l’Audiovisual de Catalunya

Us informem de les novetats en recursos educatius que ofereix l’eduCAC, ideades per facilitar l’aproximació als continguts de les unitats didàctiquesEn el portal, a la pàgina de cada unitat didàctica s’han incorporat dues pestanyes amb :La pestanya ‘Mapa de la unitat’ i la pestanya ‘Tens poc temps?

Protocols assetjament escolar a persones LGTBI

Us volem informar que, a l’apartat de coeducació (espai lila) de la nostra pàgina web, hem afegit l’apartat protocols. Hi trobareu dos documents per abordar la diversitat afectiva, sexual i de gènere als centres educatius.

Vídeo de la conferència de Josep Maria Gasol i Josep Tomàs Cabot sobre la història del cinema a Manresa

Memoria.cat us ofereix el vídeo de la conferència “Història i inicis del cinema a Manresa. L’empresa Cabot” que el 15 de setembre del 1995 van oferir Josep Maria Gasol i Josep Tomàs Cabot a l’actual auditori de La Plana de l’Om.

Contes que transmeten valors com el civisme, l’altruisme i la solidaritat

La Federació Catalana de Donants de Sang comparteix quatre contes pensats per treballar els valors com l’altruisme, el civisme, la solidaritat….Són un bon recurs per potenciar el creixement global de l’infant.

Actes autoritzats i prohibits als inicis de la Transició a Manresa (finals 1975-1977)

En el portal de webs, www.memoria.cat, es publica un nou apartat amb més de 140 documents dels actes prohibits i dels actes autoritzats a Manresa pel Govern Civil als inicis de la Transició, des de la mort del dictador fins a finals de 1977.

Altres

Convocatòria de places per a mentors/es digitals

Es convoquen 284 places de mentors/ores digitals a tot Catalunya per impulsar la digitalització dels centres educatius catalans.
La figura del mentor/a digital s’encarregarà d’acompanyar, implementar i avaluar l’estratègia digital als centres.
Trobareu informació la pàgina del Portal de Centre (