CRP del Bages. Butlletí març 2024

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages

Tallers, cursos, jornades, concursos…

Certamen de Lectura en Veu Alta

Els dies 12 i 13 de març, al matí i a l’auditori del Convent de Sant Francesc de Santpedor, es celebraran les semifinals del XXè Certamen de Lectura en Veu Alta. Enguany participen 27 centres de primària i secundària de la nostra zona.

Exposició d’art contemporani Art AMiC. Llum

Divendres 1 de març a les 18 hores, s’inaugura l’exposició dels treballs fets pels centres educatius participants en el projecte AMiC, que estrà pverta fisns al 17 demarç. Les obres exposades són una mostra dels treballs fets per l’alumnat, resultat de la reflexió i indagació del concepte Llum. Podeu veure les activitats dutes a terme pel professorat al llarg del curs en aquest enllaç.

Xerrada sobre Llengua i cultura amazigues

Moltes de les famílies que provenen del Marroc tenen l’amazic com a llengua familiar. Dimarts 19/03/24 de 17.30 h a 19.30 h en format telemàtic tindrà lloc la xerrada sobre Llengua i cultura amazigues, a càrrec d’Aziz Baha amb l’objectiu d’aproximar als docents a aquesta llengua.

La Manresada aplega un miler d’alumnes

Prop d’un miler d’estudiants de secundària de la Catalunya Central han participat en la gimcana tecnològica la Manresada, que enguany celebrava la seva onzena edició.

Activitats per l’alumnat

Primera narració de contes a l’Anella Verda de Manresa 2024

L’associació Meandre organitza l’activitat “Contes Llunàtics” a càrrec de Santi Rovira. El diumenge 24 de març a les 10.30 h a la Torre de Santa Caterina, Manresa.

Recurs destacat del mes. Els sentits

Volem presentar-vos la maleta Els sentits. Està formada per un seguit de material i propostes molt diversos per treballar cada un dels 5 sentits. Pensada pel primer i segon cicle d’Educació Infantil.

Recursos audiovisuals per potenciar el treball en equip

La plataforma Nextus aposta per l’impacte positiu que el treball col·laboratiu té en l’aprenentatge. Per això, han preparat propostes emocionants per a la teva aula, que potenciaran la col·laboració i la cohesió entre els teus estudiants. Hi ha propostes per la primària, la secundària i el batxillerat.

Play&Learn. El joc interactiu en línia per tal que els alumnes aprenguin a moure’s de forma segura i cívica

RACC Mou-te bé Play&Learn és un joc educatiu en línia que reprodueix una població on es poden trobar 12 jocs per tal que nens i nenes aprenguin a moure’s i actuar seguint les bases d’una mobilitat cívica, sostenible i, sobretot, segura. Els educadors poden enregistrar-se a www.raccmoutb.cat i tindran a la seva disponibilitat una guia didàctica i accés als continguts i recursos del joc.

Manresans que van fugir a França el 1939

El portal educatiu i de memòria històrica memoria.cat ha publicat un nou web que detalla l’experiència de l’exili de Victòria Campo Torres i el seu fill Francesc Torras Campo, dos manresans que van viure una la migració forçada durant la “La Retirada” del 1939.

Les Revistes del Mes – Febrer 2024

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés.

Biblioteca-Educació. Novetats febrer 2024

Han arribat novetats bibliogràfiques sobre educació a la biblioteca del Departament. Si teniu interès a demanar-los, poseu-vos en contacte amb el vostre CRP de referència.

Biblioteca-Educació. Novetats bibliogràfiques

Per commemorar el 8M, Dia Internacional de les Dones, us convidem a visitar l’exposició permanent del Racó Violeta a la Biblioteca dels serveis centrals.