CRP del Bages. Butlletí gener 2024

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l’Instagram

Tallers, cursos, jornades, concursos…

Curs EXPLORA la neu

La neu és un recurs natural ben conegut per tothom. D’una banda, una font de proveïment d’aigua i un medi d’esplai i de gaudi per l’esport, però d’una altra és una problemàtica pel risc d’accidents i generació d’allaus. En aquest curs es contemplaran aquestes dues vessants.

Formació 2n quadrimestre. Cursos de Situacions d’aprenentatge per a l’ESO i el batxillerat competencials

Per aquest  2n quadrimestre s’han tornat a programar diverses formacions Situacions d’aprenentatge per a l’ESO i el batxillerat competencials per acompanyar als docents segons la seva especialitat. Són cursos semipresencials de 30 hores, 4 sessions presencials i 3 telemàtiques síncrones.

Activitats per l’alumnat

6a edició de l’iFest, una competició per a joves que gira entorn a reptes d’impacte

La Generalitat de Catalunya posa en marxa la sisena edició de l’iFest, el moviment de la innovació, l’emprenedoria i de la disrupció que impulsen la solució de reptes des d’una perspectiva d’impacte per garantir un món millor.

Proves Cangur 2024

Un curs més el Departament d’Educació col·labora amb les proves Cangur de matemàtiques organitzades per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM). Aquestes proves es realitzaran el 21 de març de 2024 i, com els anys anteriors, les proves abasten tots els nivells des de 5è de primària a 2n de batxillerat.

Bases mSchools Awards 2024

S’han publicat les bases per al concurs mSchools Awards 2024. En aquesta edició, s’incorporen canvis significatius en les diferents modalitats de participació. Aquesta edició hi ha una nova modalitat, la de projectes elaborats amb plaques programables micro:bit, Arduino o ED1, que inclou la presentació de projectes elaborats amb plaques de prototipatge.

Nova maleta pedagògica. Els sentits.

Al CRP del Bages estrenem una nova maleta pedagògica, pensada per treballar i estimular els 5 sentits.

L’Hora dels Infants. Documental

El portal educatiu de memòria històrica memoria.cat acaba de publicar una guia didàctica,  adreçada a l’alumnat de 4t d’ESO i Batxillerat, del documental “L’hora dels Infants. Colònies i escoles a l’aire lliure, la revolta educativa a Catalunya”

Memoria.cat: La comarca del Bages i el Valle de los Caídos

Memoria.cat us ofereix un nou web amb una documentació inèdita, que correspon a les respostes que 29 ajuntaments de la comarca del Bages van donar l’any 1958 a la voluntat del règim franquista de traslladar al Valle de los Caídos les restes òssies de les víctimes mortals de la Guerra Civil que tinguessin enterrades als seus municipis.

Nextus. Comença el trimestre amb documentals!

La plataforma Nextus ens proposa un seguit de documentals per aquest segon trimestre, jutament amb una guia amb recomanacions i propostes audiovisuals per l’alumant de diferents edats.

Les Revistes del Mes – Novembre 2023

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés.

Les Revistes del Mes – Desembre 2023

Novetats sobre benestar emocional – Gener 2024

Han arribat novetats bibliogràfiques sobre benestar emocional a la biblioteca del Departament d’Educació.