CRP del Bages. Butlletí gener 2022

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Xerrada: Com acompanyar la sexualitat dels infants

El dia 1 de febrer a les 17:30h i en format online l’Anna Salvia oferirà una xerrada adreçada als docents sobre com acompanyar la sexualitat dels infants. Podeu fer la inscripció en aquest enllaç. El nombre de places és limitat.

Concursos, premis, ajuts

7a edició Premi “Montse Novell” de Treballs de Recerca de Batxillerat

L’ Associació de Dones Investigadores i Tecnòlogues a Catalunya (AMIT-CAT) convoca el 7è Premi ‘Montse Novell’ per a Treballs de Recerca de Batxillerat, adreçat a reconèixer el millor treball de recerca en temes que se centrin o bé ofereixin dades i comparatives sobre la dona i les seves aportacions a la ciència i tecnologia. Lalumnat de 2n de Batxillerat Pot presentar els seus treballs fins el 28 de febrer de 2022.

17a edició del concurs escolar sobre consum responsable: Consumòpolis

Consumópolis és un lloc web amb accés a informació i a activitats sobre el consum responsable. En aquesta edició s’organitza un concurs escolar adreçat a 5è i 6è de primària i a l’ESO, la  d’inscripció és del 8 de novembre de 2021 fins al 7 de març de 2022

Activitats per a l’alumnat

DENIP 2022 (Dia Escolar de la No-Violència i la Pau)

En el marc del programa Manresa 2022, la Regidoria de Cooperació de l’Ajuntament de Manresa organitza dues activitats pensades per alumnat de segon cicle de l’ESO: SCAPE ROOM ” Pel Dret al Refugi”i una VISITA-TALLER “El què diuen les pedres”

Ignasi a l’escola. Oferta educativa del Museu de Manresa

En el marc del programa Manresa 2022 des del Museu de Manresa ens proposen un seguit d’Itineraris per conèixer els llocs més representatius relacionats amb Ignasi de Loiola a Manresa. També hi ha programades dues activitats escolars del 19 al 29 d’abril Ignasi a l’escola

Projecte mEduTarraco

El projecte mEduTarraco proposa conèixer i gaudir de la ciutat de Tarragona a través de tecnologies mòbils i d’un joc de pistes geolocalitzat i contribuir a la sensibilització i la recerca mitjançant la Fundació La Marató de TV3. Tindrà lloc entre l’1 de febrer i el 31 de març de 2022

Nova maleta pedagògica. Jocs cooperatius motrius

Tenim una nova maleta pedagògica dedicada als Jocs Cooperatius Motrius. La maleta conté material per alumnat d’educació Infantil, primària i secundària. Ja la podeu demanar en préstec.

Unicef. Activitat per al Dia Escolar de la Pau i la No-violència

El 30 de gener, coincidint amb l’efemèride de la mort de Mahatma Ghandi, es celebra el Dia Escolar de la Pau i la No-violència, (enguany 31 de gener) Unicef ens proposa l’activitat ” Un mapa d’emocions per trolls… i per a persones”

Memoria.cat incorpora la presència de l’advocat Marc Viader

L’apartat “Records personals” del portal educatiu www.memoria.cat s’incorpora l’advocat Marc Viader i Pericas.  Així, ja són 29 les persones que ens explicaran records i vivències que poden ser d’interès per als manresans.

Memòria.cat. Leandre Fusté, un dels impulsors de l’entitat sardanista Nova Crida

Al portal educatiu memoria.cat  han publicat les memòries de Leandre Fusté Bosch, un dels impulsors de l’entitat sardanista Nova Crida, el 1977.

Butlletí digital del BDR

Us presentem el primer Butlletí digital del BDR del curs 21-22, amb un nou format que organitza els diferents apartats de manera més visual. Hi podeu trobar articles interessants com “La biblioteca escolar com a eina d’inclusió”, el “Calendari d’aniversaris literaris de la LIJ”… i molts d’altres.

Aniversaris literaris de la LIJ

Us compartim aquest Genially d’aniversaris literaris de la LIJ. Un recurs que ha publicat des del Programa de Biblioteca Escolar que anirà creixent i que esperem que us sigui útil.