CRP del Bages. Butlletí abril 2022

Per conèixer les últimes novetats i informacions actualitzades visita la nostra pàgina web i segueix-nos al twitter @crpbages i a l‘instagram

Tallers, cursos, jornades…

Càpsula de Medi: ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula

Des del CESIRE s’ha organitzat la tercera Càpsula de Medi: ODS 13 Acció pel clima, el treball a l’aula. L’objectiu és donar eines i estratègies per treballar l’emergència climàtica amb l’alumnat. Aquesta càpsula tindrà lloc el dilluns 25 d’abril de 17:30 h a 19:30 h

Pla les escoles lliures de violència

Nova càpsula formativa de sensibilització “Què fem amb qui exerceix la violència masclista?” .
Activitat destinada a tot el personal docent que estigui interessat en aprendre eines i recursos per a l’abordatge amb nens, nois i homes que exerceixen la violència masclista en l’àmbit educatiu.

Concursos, premis, ajuts, convocatòries

IX edició dels Jocs Florals Escolars de Catalunya

Ja tenim la IX edició dels Jocs Florals Escolars, convocats pel Departament d’Educació. Aquí teniu les bases del concurs i de la modalitat conte audiovisual. Us animem a participar!

XVIII Certamen de Lectura en Veu Alta 2021-2022

El passat 16 i 17 de març, va tenir lloc el XVIII Certamen de Lectura en Veu Alta. Enguany la semifinal es va celebrar a l’Auditori del Convent de Sant Francesc de Santpedor. Aquí podeu veure els centres participants, l’alumnat classificat per la fina territorial i un recull de fotografies de l’acte.

Programes d’Innovació Pedagògica: convocatòria unificada

El Departament d’Educació ha unificat l’oferta de tots els programes d’innovació pedagògica amb l’objectiu de facilitar als centres l’accés a la informació i la simplificació dels processos de participació.

Activitats per l’alumnat

Cinema, debat i ètica al vostre centre

La fundació Victor Grífols i Lucas organitza una activitat on-line per a centres de secundària amb l’Americana Film Fest per veure la pel·lícula “The lost sons” Activitat per a 4t d’ESO i 1r de batxillerat. A desenvolupar del 20 d’abril al 20 de maig.

Acció de primavera: conserva les nostres muntanyes netes

S’acosta el Dia de la Terra, el 22 d’abril de 2022. Des de la Fundació Kílian Jornet conviden a tots els centres docents a participar en la  II Plogga de la Fundació Kílian Jornetconserva les nostres muntanyes netes, que tindrà lloc del 15 d’abril al 15 de maig de 2022. El plogga o plogging consisteix a córrer i recollir escombraries.

Ignasi a l’escola. Oferta educativa del Museu de Manresa

En el marc del programa Manresa 2022, amb motiu de la commemoració del 500 aniversari de l’estada de Sant Ignasi de Loiola a Manresa, des del Museu de Manresa ens proposen un seguit d’Itineraris

L’acollida de l’alumnat refugiat

A l’espai web de l’alumnat d’origen estranger per afavorir l’intercanvi d’informació, compartir materials i bones pràctiques  hi trobareu idees i recursos per abordar la guerra d’Ucraïna a l’aula

Educació i sensibilització ambiental

A la pàgina web del Departament de Medi Ambient i Sostenibilitat s’ha publicat una presentació de tots els projectes de SC i ApS ambiental subvencionat a la convocatòria de l’any 2020: accions de SC ambiental. També us fem arribar l’enllaç a la guia Ciència Ciutadana i Natura, un repte per a l’educació per a la sostenibilitat

Renovació de la maleta projecte descoberta 3/6

Us comuniquem que hem actualitzat la maleta “Projecte descoberta 3/6” La maleta manté les propostes didàctiques però alguns dels material s’han renovat o substituït per tal de fer-los més atractius pels infants. Inclou diverses propostes per treballar la ciència i la descoberta de l’entorn de manera activa , vivencial i manipulat iva.

4 cartes d’Àngel Muntané Seubas, quan estava emboscat a la Serra de Castelltallat (1938)

El portal educatiu de memòria històrica memoria.cat publica 4 cartes que l’Àngel Muntané va escriure a la seva família mentre estava emboscat a l’any 1938 per fugir del reclutament a files.

Proposta Sant Jordi 2022

Des del Programa de Biblioteca Escolar Puntedu del Departament d’Educació ens fan una proposta per celebrar el Sant Jordi: Crear un títol inventat a partir de cobertes i els seus títols de llibres de la LIJ (Literatura infantil i juvenil) i compartir-ho a les xarxes.

Campanya “Biblioteca oberta”

Des del Departament d’Educació s’engega la campanya “Biblioteca oberta”. És una campanya pensada per: Difondre bons exemples de funcionament de BE de centres educatius i Crear xarxa de biblioteques escolars.

Butlletí digital del Banc de recursos La lectura: font de plaer i de coneixement

El grup de treball del BDR, han publicat el 2n butlletí digital del Banc de recursos: La lectura, font de plaer i de coneixement. El butlletí conté una selecció dels recursos que han anat incorporant al banc en aquest primer trimestre del curs.

Nous llibres digitals – Març 2022

Us enviem un recull de novetats bibliogràfiques que podeu consultar gratuïtament en línia i que posa a la vostra disposició el Departament d’Educació.

Les Revistes del Mes – Febrer 2022

Ja teniu aquí les revistes rebudes a la Biblioteca del Departament d’Educació. Són totes accessibles en línia, algunes gratuïtes i d’altres que requereixen claus d’accés.