Full informatiu desembre 2021

Concurs WhatsApp relats

El 13 de gener pròxim, els alumnes de 4t d’ESO i nivells equivalents de l’Alt Pirineu i Aran i Andorra estan convocats a participar en la sisena edició del concurs literari WhatsApp-Relats. Es tracta d’una activitat cultural transfronterera que té com a objectiu incentivar la creació literària dels joves estudiants a través d’eines d’un ús tan habitual com són el telèfon mòbil i l’aplicació de missatgeria instantània més popular del món.

L’actor i músic pirinenc Ivan Caro anima a participar en aquest vídeo.

Concurs de nadales del Consell Comarcal

El dilluns 20 de desembre es lliuraran els premis del Concurs de nadales, en la  modalitat de dibuix i poesia, que cada curs organitza el Consell Comarcal.

Enguany, l’acte tindrà dues parts per tal de facilitar la seguretat davant la Covid. L’alumnat d’Educació infantil i Cicle inicial  rebran els premis a les 18:30h i l’alumnat de Cicle mitjà i Cicle superior a les  19h.

Nou recurs al CRP: maletes de poesia i contes del Ramon Besora

Per treballar la poesia a l’aula us oferim tres maletes amb contes i llibres de poemes del Ramon Besora. Un dels seus llibres, el Zoo de paraules, ha estat seleccionat pel programa El gust per la lectura  i s’ofereix una guia didàctica i un quadern de l’alumne per facilitar el treball sobre el text.

Nou recurs al CRP: llibres de música

El professorat de música pot disposar de quatre títols de la col·lecció “Escolta l’auditori”. Cada llibre inclou un cd per a descobrir la música amb l’oïda i la vista. Els títols disponibles són Wimoweh, Aigua, Els colors del metall i Percussions.

Tot aquest material el podeu consultar al site de “Materials i recursos” i fer la demanda a través del formulari de préstec.

Xarxes Socials del CRP

A més d’informar-vos de les notícies del CRP per Twitter i Instagram, també podeu fer-ho pel canal de Telegram. Us compartim el contacte: https://t.me/crpalturgell

Reconeixement de Pràctiques Educatives de referència d’Innovació Pedagògica

S’ha publicat la convocatòria per al reconeixement de Pràctiques Educatives de referència d’Innovació Pedagògica, que consisteixen en iniciatives del professorat vinculades al projecte educatiu del centre que evidencien una millora educativa, així com els materials i recursos educatius elaborats pel professorat un cop han estat implementats i sempre que aportin millores per a l’aprenentatge.

Dia Internacional de les Muntanyes

Per commemorar el Dia Internacional de les Muntanyes, que se celebra l’11 de desembre, des de la Fundació Kílian Jornet es presenta una proposta educativa per a primària i secundària amb l’objectiu d’acostar les i els científics als centres.  La proposta té per lema “El gel es fon, la Terra s’escalfa i…?”

L’acte principal serà un webinar el divendres 10 de desembre a les 12 del migdia per a totes les escoles i instituts de Catalunya. Per tal de poder participar en cal fer la inscripció. També s’ofereix material per treballar a l’aula.

Trobareu més informació al web de la fundació.

Curs de formació específic per a professorat interí novell

S’adreça al professorat interí o substitut nomenat per a tot aquest curs sense una experiència prèvia de dotze mesos o més en els darrers tres cursos escolars i que no hagi certificat la formació per al professorat interí en cursos anteriors.

• Inscripcions: del 8 al 15 de desembre del 2021
  • Consulta d’adjudicacions: a partir del 20 de desembre del 2021
  • Inici de l’activitat: 10 de gener del 2022
Cicle de conferències: Matemàtiques per respondre preguntes

El cicle proposa conèixer 3 activitats per  a dinamitzar l’educació matemàtica:

El Fem Matemàtiques. Resolució de bons problemes a l’aula, elaboració d’un informe per equips, i la possibilitat  de participar en la fase provincial i a la fase catalana, i fins i tot a l’olimpíada matemàtica infantil que se celebra en l’àmbit estatal.

vídeoMAT. Graveu els vostres vídeos de 3 minuts per respondre una pregunta amb ajuda de les matemàtiques. O feu servir els vídeos que ja han presentat altres centres  per explicar un concepte, il·lustrar una idea, o per presentar una activitat a l’aula.

Fotografia matemàtica. Una bona manera de descobrir les matemàtiques que s’amaguen al nostre voltant.

¿Qué es una científica? Còmic del Centre d’Investigació i Desenvolupament  inspirat en el treball realitzat amb nenes de 6 a 12 anys que  han tingut l’oportunitat d’aproximar-se a la cultura científica.