Cicle de conferències: Matemàtiques per respondre preguntes

El cicle us proposa conèixer 3 activitats de llarg recorregut que poden ajudar-vos a dinamitzar l’educació matemàtica a l’aula i al centre:

El Fem Matemàtiques. Resolució de bons problemes a l’aula, elaboració d’un informe per equips, i la possibilitat, si l’equip queda seleccionat, de participar en la fase provincial i a la fase catalana, i fins i tot a l’olimpíada matemàtica infantil que se celebra en l’àmbit estatal.

vídeoMAT. Graveu els vostres vídeos de 3 minuts per respondre una pregunta amb ajuda de les matemàtiques. O feu servir els vídeos que ja han presentat altres escoles i instituts de Catalunya per explicar un concepte, il·lustrar una idea, o per veure com es presenta una activitat a l’aula.

Fotografia matemàtica. Una molt bona manera de descobrir les matemàtiques que s’amaguen al nostre voltant. I un cop descobertes, per dur-les a l’aula i treballar a partir de les imatges. Però també un concurs que podeu portar al vostre centre.

Si us inscriviu rebreu informació abans de cada conferència i, omplint un qüestionari posterior a cadascuna, podeu obtenir un certificat d’assistència de 6 h (Inscripció al cicle de conferències)

Fem matemàtiques

• A càrrec d’en Guillem Bonet i la Carme Vicens
  • 9 de desembre de 2021 a les 18.00 h.
  • Accés a l’emissió

Fotografia matemàtica

• A càrrec d’en Santi Vílches
  • 7 d’abril de 2022 a les 18.00 h.

vídeoMAT

• A càrrec d’en César Burgués i equip de mestres de l’escola de Lladurs
  • 21 d’abril de 2022 a les 18.00 h.