Dia Internacional de les Muntanyes

Per commemorar el Dia Internacional de les Muntanyes, que se celebra l’11 de desembre, des de la Fundació Kílian Jornet es presenta una proposta educativa per a primària i secundària amb l’objectiu d’acostar les i els científics als centres.  La proposta té per lema “El gel es fon, la Terra s’escalfa i …?”

L’acte principal serà un webinar el divendres 10 de desembre a les 12 del migdia per a totes les escoles i instituts de Catalunya. Un acte en el qual el Kílian Jornet moderarà un debat entre científiques i científics (El Fernando Valladares, la Núria Catalan i el Pascal Egli), així com amb joves activistes mediambientals.

Per tal de poder participar en aquest acte en streaming caldrà inscriure-us aquí: https://docs.google.com/forms/d/1I8SanID_Jeld2v2KB5aYFKUuEoOQrkoSXHsfgP5IhMQ/edit

Quan us inscriviu rebreu un material perquè aneu pensant i reflexionant,  per tal de poder-vos fer moltes preguntes que les nostres científiques i científics us contestaran. Aquestes preguntes hauríeu de fer-nos-les arribar abans del 10 de desembre mitjançant un mail a aquesta adreça: education@kilianjornetfoundation.org

Els científics participants en la webinars seràn el Fernando Valladares, que parlarà dels sistemes d’alerta al canvi climàtic, l’alteració de la biodiversitat i la regulació de poblacions; la Núria Catalán,  que es centrarà en el permafrost i el seu rol en el clima, el cicle del carboni i la importància de mantenir els wetlands i també del canvi de patró neu-pluja i el Pascal Egli, que explicarà el col·lapse dels glaciars, la previsió dels glaciars als Alps i els Pirineus i de les conseqüències de les extincions dels glaciars. Així mateix també es comptarà amb una xerrada amb un parell d’activistes mediambientals per donar als joves idees per tal d’actuar en favor del medi ambient.

Aquest acte anirà acompanyat d’uns miniclips educatius per entendre conceptes i quedarà enregistrat per poder ser visionat posteriorment al dia de l’estrena.

A més es farà un treball previ: escoles i instituts

Posteriorment tot aquest treball per part de l’alumnat s’exposarà en alguna sala de Barcelona per visibilitzar el que pensen i creen els joves de Catalunya sobre aquest tema tan actual.