Relació famílies i escola

Cicle de conferències del CRP de Sant Martí sobre la participació de les famílies en el projecte educatiu del centre. Les famílies són un actor més en l’educació dels infants i adolescents. Ara bé: sabem quin és el seu paper dins d’un centre educatiu? Cal establir-hi límits? A què es deu la desigualtat de participació entre un cicle educatiu i un altre? Per què costa situar límits entre el que opinen i volen les famílies, i el que opinen i volen els docents que hi treballen a les escoles i als instituts.

Quina cadira oKupa la família? Conferència a càrrec de Marta Comas, doctora en sociologia educativa i especialista en l’anàlisi de la participació de les famílies a l’escola, tema que aborda en el seu llibre Okupes a l’escola.

Enllaç a la conferència

 

 


 

Relació famílies i escola

(Espai Famílies. Departament d’Educació)

La família és el primer referent educatiu i també el principal responsable de la formació i el seguiment escolar dels fills.

“La participació dels pares i mares en el procés escolar dels fills i filles és un dret pe també és un deure. La Llei deducació, en el seu article 25, exposa que les mares, els pares o els tutors tenen el dret i el deure de participar activament en l’educació de llurs fills, i el dret de participar en la vida del centre per mitjà del consell escolar i dels altres instruments de q es dotin els centres en exercici de llur autonomia”.

Són molts els informes i estudis que associen l’èxit acadèmic i educatiu dels infants i joves amb variables que depenen directament de l’acció i participació de la família en els processos escolars“.

Document sencer

Acompanyament escolar a casa

Espai Famílies. Departament d’Educació
En aquest apartat de la p’agina web del Departament d’Educació es donen orientacions sobre com fer l’acompanyament escolar a casa.