Cicle de conferències del CRP de Sant Martí sobre la participació de les famílies en el projecte educatiu del centre. Les famílies són un actor més en l’educació dels infants i adolescents. Ara bé: sabem quin és el seu paper dins d’un centre educatiu? Cal establir-hi límits? A què es deu la desigualtat de participació entre un cicle educatiu i un altre? Per què costa situar límits entre el que opinen i volen les famílies, i el que opinen i volen els docents que hi treballen a les escoles i als instituts.
Quina cadira oKupa la família? Conferència a càrrec de Marta Comas, doctora en sociologia educativa i especialista en l’anàlisi de la participació de les famílies a l’escola, tema que aborda en el seu llibre Okupes a l’escola.
(Espai Famílies. Departament d’Educació)
La família és el primer referent educatiu i també el principal responsable de la formació i el seguiment escolar dels fills.
“La participació dels pares i mares en el procés escolar dels fills i filles és un dret però també és un deure. La Llei d’educació, en el seu article 25, exposa que les mares, els pares o els tutors tenen el dret i el deure de participar activament en l’educació de llurs fills, i el dret de participar en la vida del centre per mitjà del consell escolar i dels altres instruments de què es dotin els centres en exercici de llur autonomia”.
“Són molts els informes i estudis que associen l’èxit acadèmic i educatiu dels infants i joves amb variables que depenen directament de l’acció i participació de la família en els processos escolars“.
Espai Famílies. Departament d’Educació
En aquest apartat de la p’agina web del Departament d’Educació es donen orientacions sobre com fer l’acompanyament escolar a casa.