Propostes didàctiques amb Pastwomen

PASTWOMEN és una eina coeducativa que es presenta com un instrument útil per a l’educació en valors (el respecte a les diferències i la tolerància a la diversitat), en proporcionar arguments sòlids i rigorosos sobre la diversitat social com una realitat atemporal, cosa que és clau per prevenir l’assetjament escolar en totes les seves formes.

Es tracta d’un projecte col·laboratiu entre investigadores que partint de l’anàlisi de la cultura material des d’una perspectiva de gènere busca posar en valor la rellevància de l’agència femenina a la vida social de totes les èpoques i cultures, i modificar la transmissió de valors marcadament sexistes en la divulgació i ensenyament històric.

Tant les investigacions que se centren en manifestacions culturals (cinema, literatura, museus) com aquelles que han analitzat els materials escolars han posat en evidència l’absència de les dones als relats i les imatges, a més de l’existència d’un biaix androcèntric que invisibilitza les aportacions d’aquestes i mostra incorreccions marcades per estereotips actualistes que no es corresponen amb les informacions sustentades a les investigacions arqueològiques. Per tot això, cal reflexionar sobre les estratègies coeducatives i les metodologies didàctiques més adequades per a cada etapa escolar.

Recursos i propostes didàctiques amb Pastwomen per a E. Infantil, Primària i Secundària. per treballar continguts des de la Prehistòria fins a l’Antiguitat (textos, presentació de casos i imatges).

www.pastwomen.net

Les mestres i el professorat poden utilitzar aquests recursos de forma lliure i de la manera que considerin més oportuna i que s’adapti millor al seu context d’aula. Aquestes són solament una mostra d’algunes propostes didàctiques per als diferents nivells d’educació amb l’única finalitat de mostrar les àmplies possibilitats pedagògiques que tenen aquests recursos a partir de diferents aplicacions, obertes i flexibles.

Propostes en PDF

Pastwomen: un proyecto de investigación feminista colaborativoPastwomen: pasado, presente y futuro

Antonia García Luque, Paula Jardón Giner, Clara Masriera Esquerra

Edita: Departamento de Didáctica de las Ciencias Sociales. Universidad de Granada