+prevenció, -residus

Què ha de fer un centre educatiu per prevenir la generació dels seus residus?

La prevenció de residus es pot definir com
la reducció de la quantitat i de la toxicitat per al medi ambient dels residus generats en el procés de producció i en els estadis de venda, distribució, ús i eliminació dels productes. Tenint en compte aquesta definició, es pot dir que hi ha dos tipus de prevenció de residus: la quantitativa, que fa referència a la reducció en pes, volum o nombre d’unitats, i la qualitativa, que
persegueix reduir determinats tipus de residus considerats perillosos o que plantegen determinats problemes.

En l’àmbit escolar, es pot dir que la recolli-
da selectiva de residus és una acció que, des de fa temps, porten a terme, de maneres molt diferents, molts centres educatius. Per contra, la prevenció de residus és encara una opció d’acció poc estesa en la majoria de les comunitats educatives. Si és habitual que en moltes escoles s’utilitzin i reutilitzin materials en desús com a recurs per a determinades activitats, i també que en força escoles es portin a terme iniciatives amb finalitats pedagògiques per fomentar bons hàbits de reutilització i d’ús eficient dels recursos, poques escoles han incorporat de forma integral el concepte de prevenció de residus des de la perspectiva de gestió del centre i de les activitats que s’hi desenvolupen.