Construcció de models alternatius de masculinitat i feminitat

Aquestes activitats didàctiques estan vinculades al Protocol de prevenció, detecció i intervenció davant la violència masclista entre l’alumnat del Departament d’Educació.

Els models de feminitat i masculinitat que socialment reben els nens i les nenes,
sovint limiten la seva identitat personal i la seva llibertat. Aquests models afavoreixen
posicions de privilegi dels nois i de submissió de les noies, facilitant relacions discriminatòries i abusives que afecten el seu desenvolupament i benestar.
Les famílies tenen un paper molt important en l’educació dels fills i filles segons uns models alternatius de masculinitat i feminitat més justos i saludables; en el cas dels nois, trencant els estereotips de domini i ús de poder. I, respecte a les noies, afavorint el seu empoderament, la valoració de la feminitat i la promoció de la sororitat entre dones.
Dins l’àmbit familiar, és fonamental identificar i qüestionar els models de masculinitat i feminitat transmesos així com acompanyar els fills i filles en el desenvolupament d’una identitat lliure d’estereotips i exempta dels rols de gènere masclistes derivats del patriarcat.

Objectius
• Sensibilitzar els pares i mares sobre la importància en la transmissió de models alternatius de masculinitat i feminitat.
• Aportar eines perquè les famílies identifiquin i transformin els rols de gènere estereotipats i desiguals.
• Facilitar que les famílies puguin qüestionar i superar el discurs heteronormatiu dels models de feminitat i masculinitat dominants.
• Ajudar les famílies perquè puguin acompanyar les filles i fills en la construcció d’una identitat lliure i plena.

Guia en PDF