Pensa, compra cuina, menja. El menjar no es llença

Aquesta guia tracta una de les problemàtiques més impactants dels nostres temps: el malbaratament alimentari. És a dir, el menjar que perdem o llencem durant tota la cadena alimentària destinada al consum humà i tot aquell menjar que s’ha produït per alimentar la població i que s’acaba aprofitant per a altres usos, com ara l’alimentació del bestiar. Es calcula que, a nivell europeu, es malbaraten 95 kg/persona/any (tinguem present que el consum anual total d’un habitant de Catalunya és de 550 kg); al món es malbarata el 33% de la producció mundial.

Us recomanem que consulteu els materials educatius per als centres escolars que hi ha penjats en el web oficial de la guia. Hi trobareu un conte virtual (EI), vídeos i fitxes amb activitats de reflexió i debat (primària, ESO i batxillerat).

Aquesta guia s’emmarca en el conjunt d’actuacions previstes en el Pla de prevenció de residus municipals de Barcelona per contribuir a reduir el malbaratament alimentari en les llars de la ciutat. Hi trobareu estratègies a nivell domèstic (planificar la compra, fixar-nos en l’etiquetatge, etc.) i  idees per treure el màxim partit de les fruites, verdures, productes làctics, peix i carn. La guia compta amb un receptari suggerent per aprofitar-ho tot, tant amb referències de productes com per cultures culinàries del món, i consells en l’organització d’esdeveniments a casa i costums per a quan mengem fora de casa. Un recull de recursos, articles i webs completen aquesta publicació tant complementària a moltes de les actuacions que els centres de l’A21E esteu desenvolupant sobre alimentació, salut o sobirania alimentària.

Vimeo Escoles sostenibles