La importància de la inversió en l’etapa 0-3

La pandèmia ha agreujat el ja elevat nivell de desigualtat resultant de la crisi del 2008 i ha tingut més incidència
encara en els infants: 154.000 llars viuen actualment en situació de pobresa severa a Catalunya.


Existeix, doncs, una polarització d’infàncies que requereix una aposta política decidida en termes d’inversió en
polítiques de reducció de la pobresa i d’educació en la primera infància de qualitat.

Les escoles bressol, com a espais indiscutibles de contenció dels efectes de les desigualtats i de generació
d’oportunitats, han de ser un pilar fonamental d’una política pública d’atenció a la infància fonamentada en els drets

dels infants.

L’escola bressol com a ascensor social


L’escola bressol ha demostrat tenir una important funció igualadora, ja que genera oportunitats per a tots els infants, i
té especial impacte en els que provenen d’entorns més vulnerables.

La primera infància és una etapa determinant pel desenvolupament del cervell humà. Una intervenció de qualitat
esdevé clau per adquirir capacitat d’iniciativa, habilitats creatives, memòria, etc.

En aquest sentit, l’educació en la primera infància té un potencial transformador capaç d’alterar les trajectòries dels
infants: com més anys d’educació de qualitat, menys possibilitats de fracàs escolar (OCDE, 2019).