La dotació de personal i la gestió d’equips educatius en els centres amb elevada complexitat

El Pacte contra la segregació escolar a Catalunya inclou un àmbit d’actuació de suport als centres amb una composició social desfavorida (àmbit 9), que conté un seguit de mesures relacionades amb la direcció i dotació de plantilles a aquests centres (actuació 27). Aquestes mesures tenen a veure amb la necessitat d’incrementar la dotació de professorat i de personal de suport educatiu; de proporcionar un caràcter més multidisciplinar a les plantilles dels centres amb elevada complexitat; de garantir claustres de professorat i equips directius cohesionats i ben coordinats i amb una formació adequada, i la implicació de les direccions (i titularitats) per gestionar aquesta complexitat; d’evitar l’adjudicació de destinació de professorat als centres públics sense que ho hagin sol·licitat prèviament; de promoure la capacitació i la implicació dels claustres de professorat per consolidar els projectes educatius; d’introduir mecanismes d’incentius per garantir que el professorat més qualificat per a la tasca docent presta servei als centres amb una complexitat més elevada, o d’establir criteris equivalents en les dotacions de plantilles i en les condicions de treball del personal dels centres públics i privats concertats amb elevada complexitat.

Els centres amb elevada complexitat no sempre disposen de mesures de discriminació positiva suficients per garantir l’atenció de les necessitats educatives del seu alumnat i consolidar el seu projecte educatiu de centre.

Els centres amb alta complexitat pateixen una elevada rotació de plantilles  52% d’interins a primària i 60% a secundària, per sobre de la mitjana  33% de places definitives a primària i 21% a secundària

Els centres d’elevada complexitat concentren necessitats educatives específiques, però els seus professionals no tenen més temps de coordinació.

Informe en PDF