La família hauria de ser el primer agent lector i l’entorn familiar és fonamental a l’hora d’afavorir l’accés a la lectura i la creació d’hàbits lectors. Per això les famílies tenen presència en diferents mesures del Pla Nacional del Llibre i la Lectura: “Nascuts per llegir”, “Fas 6 anys. Tria un llibre”, “Foment de la biblioteca personal” o “Recuperació del valor i la importància de la narració oral i la lectura en veu alta”, per posar alguns exemples, als quals ara s’afegeix aquesta mesura de conscienciació del paper de les famílies com a mediadors de lectura.
→10 consells per fomentar la lectura en família i, de retruc, millorar la competència lectora de l’alumnat. Les evidències demostren que el desenvolupament i foment de la lectura a casa té una incidència directa i significativa en la millora de la competència lectora de l’alumnat.
Les deu recomanacions són les següents.
- Contagiar als infants l’interès pels llibres i la lectura
- Posar-los llibres a l’abast que responguin als seus interessos
- Anar amb ells a la biblioteca
- Convidar-los a crear la seva biblioteca personal
- Habilitar un espai per desar els llibres
- Trobar un lloc agradable per llegir
- Llegir-los en veu alta
- Interessar-se per les seves lectures
- Fer activitats al voltant dels llibres
- Animar-los a participar en activitats organitzades per biblioteques i llibreries
https://educacio.gencat.cat/ca/arees-actuacio/families/temps-familia/lectura/index.html
- BIBLIOGRAFIA RELACIONADA:→Competències lectores i èxit escolar
Aurora Rincón Bonet→Les famílies, aliades de la lectura
Sílvia Blanch, Marc Alabart i Agustí Montardit