El primer agent lector: la família

La família hauria de ser el primer agent lector i l’entorn familiar és fonamental a l’hora d’afavorir l’accés a la lectura i la creació d’hàbits lectors. Per això les famílies tenen presència en diferents mesures del Pla Nacional del Llibre i la Lectura: “Nascuts per llegir”, “Fas 6 anys. Tria un llibre”, “Foment de la biblioteca personal” o “Recuperació del valor i la importància de la narració oral i la lectura en veu alta”, per posar alguns exemples, als quals ara s’afegeix aquesta mesura de conscienciació del paper de les famílies com a mediadors de lectura.

→10 consells per fomentar la lectura en família i, de retruc, millorar la competència lectora de l’alumnat. Les evidències demostren que el desenvolupament i foment de la lectura a casa té una incidència directa i significativa en la millora de la competència lectora de l’alumnat.

Les deu recomanacions són les següents.