PROJECTE ORENETES 2016

cartell projecte orenetes

El dia 3 de maig vàrem realitzar el primer cens d’oreneta cuablanca a la població d’Esterri. Com cada any, els alumnes de 4rt de l’escola La Closa d’Esterri d’Àneu i els alumnes de primer d’ESO del SES Morelló, juntament amb el Camp d’Aprenentatge i amb el Centre Món Natura Pirineus, participem en el projecte de ciència ciutadana organitzat per l’ICO des del curs 2010-2011.

El projecte orenetes consisteix en engrescar a la ciutadania a realitzar dos censos dels nius d’orenetes cuablanca de pobles i ciutats de Catalunya. El primer cens es realitza entre el dia 1 i el dia 31 de maig i el segon cens entre el 15 de juny i el 31 de juliol. L’objectiu és conèixer quin és l’estat de la població d’orenetes cuablanca a Catalunya. Un bon estat de la població d’orenetes, no només és un bon indicador de la bona convivència entre les persones i la fauna salvatge que habita els ambients humanitzats, sinó que també és un indicador de la bona qualitat de l’aire. L’absència d’insecticides i plaguicides en l’ambient afavoreix l’abundància adequada d’aliment -insectes- per a les poblacions d’orenetes.

Si voleu conèixer més sobre el projecte podeu consultar la web del projecte:

També us convidem a venir a la xerrada que hem organitzat per dilluns 13 de maig a l’ajuntament d’Esterri d’Àneu, on tindrem la sort de que l’ornitòleg Juan Bernal Guerrero, col·laborador de l’ICO ens expliqui el projecte i les mesures que podem prendre per una bona cohabitació entre nius d’orenetes i façanes i balcons particulars.

Us hi esperem!