Nivologia, coneixement del perfil del mantell nival

Activitat de descoberta de la neu, la seva diversitat i importància. Aquesta activitat es pot realitzar durant l’hivern en condicions de molta neu en cas de pujar al Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici o proper a la seu del camp en cas que es donin les condicions de neu per dur-la a terme. L’activitat pretén conscienciar als alumnes de la importància del coneixement de la neu i el seu estat en relació amb la seguretat a la muntanya. D’altra banda, al realitzar un perfil de neu es pretén que l’alumne conegui la tècnica i ho relacioni amb la dificultat de realitzar un perfil geològic.

Material necessari: fitxa de recollida de dades, plaqueta d’identificació de cristalls de neu, pala, termòmetre, cinta mètrica, llapis, lupa i pals.
Durada: 1a sessió d’aula: 1h 30′ + 2a sessió: Sortida de camp de dia sencer.
Activitat complementària: Taller de molses i líquens, taller d’arc de mig punt.
CURSOS: CS de Primària, ESO i BAT

fitxa activitat