Xarxa Xiep: VA! Visites d’aprenentatge 20-21

Escola Montessori: TALLERS MAKER I TINKERING

Un dels eixos del nostre projecte pedagògic el formen els tallers Maker i Tinkering.

Som una escola que formem part del Programa Magnet i vam proposar fomentar les vocacions STEAM amb una mirada focalitzada en la perspectiva de gènere. Per tal d’aconseguir-ho, ho contextualitzem metodològicament de manera globalitzada. En els tallers desenvolupem el currículum amb propostes dels àmbits matemàtic, científic, artístic i tecnològic. Ens inspirem en els moviments Maker i Tinkering, els quals podem resumir amb la frase “fer per aprendre”. Són de lliure elecció per l’alumnat i dins del propi taller hi ha diverses propostes estratègicament seleccionades amb diferents dificultats i procediments. Es realitzen tres cops per setmana en grups de diferent composició d’alumnat, barrejats per edats.

La visita es centrarà en la preparació, el desenvolupament i l’avaluació, i es podrà veure una selecció de 6 tallers de diferent tipologia pensats per a diferents edats.

Els tallers s’organitzen per comunitats de petites, mitjanes i grans i es realitzen tres cops per setmana. A la comunitat de grans, aquesta proposta s’ha adaptat especialment al format virtual de manera que permet seguir el treball iniciat en cas de confinament d’un grup, proposant diferents reptes a assolir vinculats als diferents àmbits del currículum.

També ens han presentat el procés de reflexió i avaluació al voltant dels tallers i la importància de documentar tot el procés.

Materials de la visita