Ponent | Títol de la ponència | Enllaç a l’activitat | Enllaç inscripció | Dia | Horari |
Francesc Giménez Fàbregas | Lideratge distribuït | Enllaç | Enllaç inscripció | 7-4-2021 | 18h a 19:30h |
Margarita Jordan Gala | Classe invertida: flipped classroom | Enllaç | Enllaç Inscripció | 11-5-2021 | 18h a 19:30h |
David Duran Gisbert | Metodologies emergents, Aprenentatge entre iguals | Enllaç | Enllaç inscripció | 18-2-2021 | 18h a 19:30h |
David Duran
Metodologies emergents, Aprenentatge entre iguals
Poden els nostres alumnes aprendre ensenyant els seus companys? Evidències, límits i implicacions educatives
Descripció:
L’educació inclusiva requereix de la creació d’aules on les diferències, en lloc de ser un problema, siguin vistes com a oportunitats d’aprenentatge. Els diferents escenaris d’aprenentatge entre iguals (aprenentatge cooperatiu, col·laboratiu o tutoria entre iguals) utilitzen les diferències –també d’habilitats o coneixements entre alumnes– com un mecanisme d’aprenentatge. Els alumnes aprenen els uns dels altres, justament perquè són diferents. Però una de les barreres a l’ús de l’aprenentatge entre iguals és la idea estesa –basada en la concepció transmissora de l’aprenentatge– que només aprèn l’alumnat amb més dificultats, el que rep l’ajuda pedagògica. Molts mestres, famílies i alumnes creuen que el qui ofereix l’ajuda ensenya, però no aprèn. En aquesta conferència revisarem les evidències i límits d’aprendre ensenyant a altres i repassarem algunes propostes educatives per portar-ho a la pràctica. Es tracta de construir aules on els alumnes aprenguin no només de l’ajuda del docent, sinó també de les ajudes mútues que s’ofereixen.
Reunió en Microsoft Teams: Haga clic aquí para unirse a la reunión
Margarita Jordan
Classe invertida; Flipped Classroom
Ara més que mai, necessitem repensar els models i els escenaris d’aprenentatge a les nostres aules. Aquesta pandèmia ha propiciat la necessitat d’anar més enllà de l’aula presencial i optar per un escenari virtual o bé semipresencial com és el model d’educació híbrida. En aquesta xerrada ens centrarem en el del model de classe invertida o Flipped Classroom i la seva aplicació a l’aula. Reflexionarem sobre els seus avantatges i/o inconvenients, analitzarem les seves fases i veurem quins recursos digitals poden ser útils per a la seva aplicació.
Objectius:
Conèixer el model Flipped Classroom i les diferents adaptacions, els seus avantatges i inconvenients.
Comprendre i reflexionar sobre el rol del docent i l’alumne, analitzar les transformacions necessàries per estructurar una unitat didàctica mitjançant la metodologia de la classe invertida.
Conèixer i analitzar recursos per a la creació de continguts a l’aula
Francesc Fàbregas
Descripció:
Les transformacions produïdes en el sistema educatiu des de l’aprovació de la LEC plantegen la necessitat d’analitzar els models de gestió que s’implementen en el centres. Aquestes transformacions inclouen aspectes tan diversos com: l’autonomia dels centres educatius, les funcions i atribucions que corresponen a les persones que accedeixen a la funció directiva, l’aplicació competencial del currículum i de l’avaluació i el tractament de la diversitat des d’un plantejament inclusiu. Aquesta conferència pretén analitzar la complexitat actual dels centres educatius i descriure un model de gestió de centre que garanteixi la qualitat educativa i l’assoliment dels objectius d’excel·lència i equitat que la llei determina.