Aprendre significativament amb el treball per projectes (Vídeo de la conferència de Neus Sanmartí)

Conferència de Neus SanmartíCom aprendre significativament en el marc del treball per projectes
SE-CRP Vallès Oriental III,
Data: Dijous 3 de novembre de 2016
Lloc: Casal Teatre Pare Casals de Sant Esteve de Palautordera

Com aprendre significativament en el marc del treball per projectes

• Aprenentatge significatiu que parteix d’una cerca d’informació, d’un treball d’investigació-recerca que ens porta cap a una actuació compartida dins una educació participativa en el món real envers una societat més democràtica i solidària, tenint en compte aquestes variables:
  • Alumne com a protagonista (actiu, implicat, que argumenti, que comparteixi aprenentatges, que arribi a consensos i que aprengui a aplicar decisions, ): ACTIVITAT PRÀCTICA + ACTIVITAT MENTAL: “Ensenyament centrat en l’activitat d’aprenentatge de l’alumne i en l’aprendre a aprendre”.
  • Temàtiques que tinguin sentit per l’alumne i són rellevants socialment. Valorar com es fa l’elecció del tema del projecte. Escollir bé a quines preguntes respon el projecte (“Les bones preguntes que fan els alumnes generalment no són a l’inici, sinó que surten quan ja han començat a fer la recerca”).
  • Promoure la construcció del “coneixement significatiu”. Que el treball del projecte sigui transferible, aplicable a altres temes, que l’alumne pugui extrapolar el que ha après i aplicar a altres casos. Projecte lligat a l’entorn, relacionant temes, connectant amb l’actualitat i basat en l’aprendre a aprendre. Connectant amb els coneixements previs de l’alumne i amb els seus interessos, contextualitzant l’aprenentatge.
  • Ensenya a autoregular-se, a ser autònom. Ensenya a aprendre i a prendre decisions.
  • Promou la cooperació i el treball en grups heterogenis ( la diversitat enriqueix). Saber compartir i treballar en grups diferents.
  • Estimula la comunicació, utilitzant una diversitat d’eines i tècniques comunicatives per elaborar la resposta o producte-actuació final.

+info a https://sites.google.com/a/xtec.cat/xerrada-neus-sanmarti/conferencia-projectes

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *