10è Concurs “Joves i Mobilitat” 2016-2017

PARTICIPANTS

a) La participació en aquest concurs va adreçada als alumnes d’entre 13 i 17 anys de Secundària, Batxillerat i Cicles Formatius de centres escolars i als nois i noies de 13 a 17 anys membres de casals de joves o centres de lleure de Catalunya.

b) Els participants han d’estar vinculats i tutoritzats des de centres escolars, centres de lleure o casals de joves. Es poden inscriure de forma individual o formant part de grups de fins a un màxim de tres components.

c) Els participants han de registrar-se al web del concurs (www.jovesimobilitat.cat) per poder publicar ells mateixos les seves propostes.

d) En la inscripció ha de constar: nom, cognoms, edat del participant i nom del grup (encara que sigui d’un únic integrant). En el cas de centres escolars cal fer constar: curs i grup escolar, nom del centre escolar i adreça completa. En el cas de casals o centres de lleure cal fer constar nom del grup, del centre i adreça completa.

e) Cada participant, individual o en grup, ha d’estar associat a un professor/tutor responsable i per tant el professor o tutor també s’haurà d’inscriure fent constar el seu nom i cognoms, correu electrònic, telèfon de contacte i nom del grup o grups (d’un, dos o tres participants) als que supervisa.

f) Els professors o els tutors dels participants són els encarregats d’engrescar els seus alumnes i treballar conjuntament els diversos temes que proposa el concurs.

TEMES DE TREBALL

El concurs “Joves i Mobilitat” designa un tema específic de treball per a cada edició.

Per l’edició actual es treballa: Mobilitat i Medi ambient.

COM PARTICIPAR?

a) Els treballs els han de publicar els mateixos participants en el web www.jovesimobilitat.cat. Cal penjar al web articles d’opinió, anuncis gràfics i/o vídeo-relats, abordant la temàtica proposada.

b) Cada participant inscrit al concurs pot formar part de deu grups diferents com a màxim.

c) ARTICLE D’OPINIÓ: Els textos hauran de ser originals, ha de basar-se en el tema proposat o en un aspecte concret del mateix, tenir entre 500 i 900 paraules i estar estructurat en titular, introducció, tesis, arguments a favor i en contra i conclusió o tancament Han d’estar escrits en català o castellà. Es recomana seguir els paràmetres assenyalats pels experts en la pàgina web del concurs.

d) ANUNCI GRÀFIC: Ha de contenir els elements següents: un missatge escrit clar i concís, amb tipografia clara i gran, una imatge (fotografia o il·lustració originals) que expressi la idea del missatge i la firma del cartell, formada pel logo del Concurs i la imatge (logo) dels organitzadors del concurs. Han d’estar escrits en català o castellà. Es recomana seguir els paràmetres assenyalats pels experts en la pàgina web del concurs.

e) VÍDEO-RELAT: Els vídeos han de ser originals, no podran superar, en cap cas, els 40 segons de durada. Han de contenir el logo del Concurs “Joves i Mobilitat “a l’inici i els logos dels organitzadors en els crèdits finals Es recomana seguir els paràmetres assenyalats pels experts en la pàgina web del concurs.

f) No es permet l’ús explícit de marques comercials.

g) Els treballs presentats en cap cas poden incitar a afavorir situacions de risc o de temeritat. Si fos el cas, no s’admetrien al concurs. No han de ser contraris a les lleis, ni a l’ordre públic. L’organització té el dret de decidir si les propostes presentades s’ajusten a la temàtica proposada i, en cas contrari, no admetre-les.

h) Els treballs presentats que continguin text, aquest ha de ser en llengua catalana o castellana i sense cap falta d’ortografia. Aquest aspecte també s’aplica els texts dels anuncis gràfics.